Rendkívüli eljárással a parlament már szerdán elfogadta a reklámadót, amit kedden a kormánypártok javaslatára kivételes eljárással vettek napirendre. A sürgősséget munkatársunknak az előterjesztő azzal magyarázta, hogy kezdett elfajulni a vita, amit ezért gyorsan le akartak zárni. A tervezet két nap alatt logikájában nem változott, tehát többkulcsos forgalmi adóként a nagyobb reklámbevételre szert tevő médiacégeket nagyobb mértékben, bizonyos esetekben kiugró módon adóztatja. Kedd este mindössze annyiban módosult a tervezet, hogy a veszteséges médiacégek a veszteségük egy részével csökkenthetik az adóalapjukat, azaz enyhül az adó miatti káruk. Az ellenzék ez utóbbi kapcsán azt hangsúlyozta, hogy így a veszteséges TV2-nek kedveznek, amely szerintük az elmúlt hónapokban a Fidesz oldalára „csúszott” át. (Az RTL évek óta nyereséges, a TV2 viszont tavaly 11 milliárdos mínuszt könyvelt el – a szerk.)
Milliárdnyi pénzhegyek
A Kreatív Online, a magyarországi kreatívipar, reklám, marketing szakmai portálja a közelmúltban kimutatást közölt a médiapiaci nyereségekről. Azért is érdemes azt idézni, mert a reklámadó „atyja”, L. Simon László újdonsült miniszterelnökségi államtitkár egy bizottsági meghallgatáson ebből a cikkből idézett, tehát kormánykörökben ezt a számítást tekinthetik hiteles adatsornak. E szerint 2013-ban a Fidesz-közeli üzletembereknek mondott Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor érdekeltségeibe tartozó médiabirodalom kitűnő évet zárt, hisz 40 milliárdos forgalom mellett 8,2 milliárdos nyereséget ért el.
Kicsoda Charlie Kirk, Trump titkos fegyvere?
A 31 éves evangéliumi keresztény influenszer, aki egyetemisták millióit mozgósította a választások előtt »
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »