hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Kreatív könyvajánló
A kaposvári bibliotéka sikere

2014. 04. 14.
Míg a megváltozott olvasási szokások miatt országszerte a legtöbb könyvtár stagnál, sőt, kénytelen lehúzni a rolót, addig a kaposvári Takáts Gyula Megyei és Városi Könyvtár – egy formabontó, meghökkentő és egyben fiatalos, olvasásra buzdító reklámfotó-kampányának köszönhetően világszerte megismertette nemrégiben a nevét. Mi több, azóta jelentősen megugrott a téka forgalma is.

Bár az elképzelés nem egészen új keletű, mégis nagyot szólt; számottevően felpezsdült a könyvtár élete pár nap leforgása alatt. „Az ötlet a Corpus Libris oldaláról jött, ott láttam először hasonló képeket, amelyeken könyvborítókkal pózolnak emberek vicces beállításban, és azt gondoltam, hogy ezt itt is meg lehetne csinálni, hiszen a könyvborítók és DVD-borítók adottak, van miből válogatni” – meséli lapunknak a kreatív montázs ötletgazdája, Fehér Zsófia könyvtáros, aki úgy fényképezte le a könyvek borítóit, hogy mögöttük állt az egyik munkatársa. Így szinte életre kelnek a képek, megelevenednek az olvasmányok, melyekről leírásokat, ajánlásokat is mellékelnek a könyvtár közösségi profilján – ettől lett olyan egyedi.  Elindult a lavina: a kollégák sorba jöttek, hogy ők is szeretnének egy-egy általuk kiválasztott könyvvel „modellt állni”.

A rendhagyóan korszerű reklámmal a téka célja az volt, hogy felkeltse az érdeklődést  a könyvek iránt, felhívja a figyelmet az olvasás szépségére, szélesebb körben mutassa be könyvtári állományukat, és a médiatár forgalmát is növelje. Közben nem várt módon világhírnevet is sikerült összehozni a projekttel: azóta az eredetileg kaposvári olvasóközönség számára készült kedvcsináló fotósorozat bejárta a világot. „Az, hogy ez ilyen sikeres lett, két dolognak köszönhető. Egyrészt, hogy az album felkerült egy híres külföldi oldalra (Reddit.com), másrészt pedig annak, hogy mint könyv- és filmajánló került fel a Facebook-oldalunkra, amelynek látogatottsága hirtelen megugrott, a követőink száma megduplázódott, és azóta rengeteg pozitív visszajelzést kapunk. Az albumot hozzávetőlegesen eddig 500 ezren látták”– avat be a részletekbe Fehér Zsófia.

A friss felmérések szerint egyre romlanak a magyar fiatalok olvasásfejlesztő és olvasásértő mutatói, ezzel az alternatív könyvajánlóval a kaposvári internetező réteget jobban sikerült megszólítaniuk. A komoly visszhangot kiváltó akció azért is figyelemre méltó, mert bizonyítja, hogy digitális világunkban is kedveltté tehető, sőt megfelelő marketinggel eladható a papír alapú könyv. A visszajelzések szerint ugyanis volt, aki konkrétan azért keresett egy könyvet, mert látta ezeket a fotókat, és így szívesen elolvasná.

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!