A verseny története több mint százéves. A 20. század elején a L’Auto sportmagazin újságírójának, Géo Lefèvre-nek a fejéből pattant ki a több mint 2500 km-es, Franciaországot átszelő kerékpárverseny ötlete. Főnökével, Henri Desgrange-zsal közösen vágtak neki a nagy kalandnak. 1903. július 1-jén 60 profi és amatőr kerékpáros indult a megmérettetésen. A kimerítő, 400 km-nél is hosszabb Nantes–Párizs távot követően azonban csak 21-en értek célba. A verseny azonnal az érdeklődés középpontjába került. 1910-ben már hegyi szakaszok is tarkították az útvonalat, az első világháborút követő években pedig megjelent a legeredményesebb versenyzőnek járó sárga trikó.
A szakaszokra osztott kerékpárverseny Desgrange ötlete volt. Az első versenyek mindenki számára nyitva álltak, de a kimerítő távok és az óriási teljesítmény miatt a legtöbben csapatokban indultak. 1930-től a szabályok már nem tették lehetővé, hogy a versenyzők egyénileg nevezzenek. Megjelentek a nemzeti színekben versenyző, nem profi csapatok, amelyeket a ’60-as évek elején a márkaszponzorált csapatok váltottak fel.
A ’60-as évek a doppingbotrányoktól váltak hangossá.
Ügynökök osztották meg az 56-os bajtársakat
Interjú Fónay Jenővel, a Pofosz alapító elnökével »
1956: a magyar menekülteket védő diplomata rejtélyes halála
Povl Bang-Jensen története »
„A Sátán újra a Földön lakik, és számos emberi testet öltött magára”
Németh Sándor beszéde az október 7-e utáni Izrael melletti szolidaritási tüntetésen »