Véleményvezérek (m)értékvesztettsége
Véleményvezérek (m)értékvesztettsége
2023. 02. 28.
Nano-, mikro-, makro- és megainfluenszerek. Hogy melyik kategóriába sorolandó egy adott tartalomgyártó, leginkább a befolyás mértékének számszerűsíthető mutatóiból deríthetjük ki. Azokat a véleményvezéreket, akik 5 milliónál nagyobb követőtáborral rendelkeznek, őket már celebekként tartjuk számon. Habár nem minden celeb influenszer, ugyanis a hangsúly egy influenszer esetében a hitelesség és természetesen a márkahűség. Igen, a márkahűség. Nem titok ugyanis, hogy a legtöbb sikeres és nagyhatású véleményvezér mögött ott állnak az őket támogató különböző neves márkák és cégek. Nem ritka, hogy egy cég felkeres egy hírességet, felajánl egy félmilliós szépészeti műtétet, cserébe csupán néhány posztért.