Ez egy PR cikk.
A Living in the gap egy koncepciós témájú lemez: markáns állásfoglalás a társadalmat foglalkoztató legfontosabb témákban; míg a Hungarian Pictures címet viselő korong Bartók hasonló című darabját dolgozza fel modern köntösben.
Az album állásfoglalás korunk nyugtalanító társadalmi változásait illetően. Leslie Mandoki végig veszi az összes jelentős társadalmi problémát: a természetvédelem, a huszonegyedik századi egománia, a családorientáció, a hazaszeretet kérdését. Mandoki vallja, hogy az elmúlt évtizedekben a kaszinókapitalizmus, a kapzsiság és a mindenkit a saját véleménybuborékjába záró, algoritmusok által vezért közösségi média jellemzi a világunkat, amelyek mind megosztják az emberiséget. Zenéjében ezért maga nem az ellentéteket közvetíti, hanem a mindannyiunkat összekötő erőket keresi. Arról beszél, ami összetart: az emberiesség, az odafigyelés, a család, a baráti kör, a társadalom, a nemzet és Európa. Szó szerint és képletesen is a fiatal lázadók kezébe helyezi a fáklyát, betemetve a generációs szakadékokat, mikor régi lázadóként a fiatal lázadókba helyezi bizalmát, tegyék rendbe, amiről a korábbi generációk megfeledkeztek.
A Living in the gap fiatalos hangzásvilágú, egyedi, analóg felvételéről Leslie Mandoki maga úgy nyilatkozik:
„egy papírra, töltőtollal írt szerelmeslevél a közönségnek.”
A konvenciókkal szakító anyaggal a Soulmates az amúgy is hírhedten kísérletező kedvű, a nagyra törő koncepciókra és ötletekre egyaránt nyitott progresszív rock új irányának alapjait rakta le, kimondott célja, hogy ez a zenei műfaj visszanyerje társadalompolitikai jelentőségét.
Leslie Mandokit Greg Lake (Emerson, Lake & Palmer) és John Lord (Deep Purple) kereste meg a „Magyar képek” Bartók-mű feldolgozásának ötletével. A kulturális sokszínűséget hatalmas kincsnek tekintő Bartók a Kárpát-medence népeinek tradicionális hangzás- és dallamvilágából vett elemek révén világított rá mindarra, ami összeköti a régió népeit. Bár a két zenész már az album felvételét nem élte meg, a Soulmates elkészítette a híres magyar zeneszerző által ihletett háromnegyedórás szvitet. Az egyedi feldolgozásban olyan zenészek játsszák Mándokival az Amerikában egyébként rendkívül népszerű Bartók-darabokat, mint Al Di Meola, Randy Brecker, Cory Hendry, vagy éppen Richard Bona.
Az 1953-as születésű, 1975 óta Németországban és Kaliforniában élő világhírű zenész és zenei producer Mándoki László 22 évesen egy vasúti alagúton keresztül disszidált Nyugatra. A rockzenész pályafutása során olyan hírességekkel dolgozott együtt, mint Lionel Richie, Jennifer Rush, vagy Phil Collins. 29 éve alapított világsztárokkal teli formációja, a Mandoki Soulmates olyan zenészeket tömörít, mint Al Di Meola, Chaka Khan, Ian Anderson, Jack Bruce, Greg Lake vagy Richard Bona. Leslie Mandoki emellett az elmúlt évtizedek alatt számtalan tévéfilmhez és Disney-filmekhez írt muzsikát, német autókonszerneknek írt zenét, Angela Merkel kampányában dolgozott zenei rendezőként, sőt az FC Bayern számára is komponált több indulót.
(Fizetett PR cikk)