A HR szakma működését is alaposan átírta a vírushelyzet, a szakemberek számára most az a legfontosabb kérdés, hogy hogyan tovább a COVID-19 után? Mi lesz a jövő legnagyobb kihívása, ha a megújulás alapvető elvárás a humán erőforrással foglalkozó területeken? A HR Fest idei eseményein ezek a kérdések álltak a fókuszban. A Lupa Beach-en rendezett találkozón több mint 70 helyszínen zajlottak a szakmai eszmecserék.
A rendezvény kiemelt támogatója, a munkaerő kölcsönzéssel, munkaerő közvetítéssel és diákmunkával is foglalkozó WHC szakemberei work shopok, beszélgetések és előadások formájában mutattak rá többek között arra, hogy milyen munkahelyi támogatásokkal lehet megtartani a munkaerőt, milyen jövő vár a kékgalléros szakmában dolgozókra. Körbejárták, hogy hogyan lesz toborzás szempontjából a leghatékonyabb az ügynökség, emellett beszéltek arról is, hogy vajon valóban robbant-e digitális bomba a HR különböző szegmenseiben?
A WHC színeiben tartott előadást Risztov Éva és Rakonczay Gábor a „Krízisből kincs az olimpián és expedíción, avagy hogyan lehet a krízishelyzetből erényt kovácsolni?” címmel, amelyre hatalmas volt az érdeklődés ugyanúgy, mint a „Te túlélnéd?” című, Rakonczay Gábor expedíciós élményei alapján összeállított szabaduló játékra.
– Ha egy cél felé haladunk, akkor nagyjából hasonló dolgokon megy át az ember – mondta Rakonczay Gábor a rendezvényen, aki a WHC-t egy nagy hajóhoz hasonlította, munkatársait pedig egy profi és összeszokott legénységhez. - Jó ide tartozni, jó a hangulat. Megvan az irány, ami mindenkinek tetszik és arra felé halad a hajó. Elég jó sebességgel.
Göltl Viktor, a WHC ügyvezetője is kiemelte, hogy cégük számára a legfőbb érték az ember. – Mi nem papírpoharakat gyártunk, tulajdonos társaimmal tudjuk, hogy kollégáink hozzák létre azt az értéket, amit utána a vevők „használnak”. Filozófiánk: ha mi törődünk a kollégáinkkal, akkor ők vidáman közvetítik ezt az értéket a vevőink felé. Olyan céget akarunk építeni, ami a HR-ről szól. A célunk az, hogy ha ebben a témában felmerül bármilyen kérdés, akkor mindenkinek az legyen az első gondolata, hogy a WHC-nál tudják a megoldást.
Erős László, a WHC marketingvezetője szerint a szakma egyik legnagyobb feladata a jövőre nézve az, hogy a koronavírus járvány okozta helyzetre megfelelően reagáljon. - Nagy kihívások elé állította az egész szektort a pandémia, de a második hullámot mi már nem kihívásként, hanem helyzetként kezeljük – összegezte a szakember, és azt is elárulta, hogy a HR Fest után gyakorlatilag szinte azonnal home office-ra váltottak, ezzel is óvva kollégáik és ügyfeleik egészségét.