A cikket a Massachusetts Amherst egyetem zeneelméletet tanító tanársegédje, Chris White jegyezte, aki szerint bizonyos zeneszerzőket, így például Beethovent vagy Mozartot gyakran emlegetjük csak a családnevükön, míg másokkal nem így teszünk. Véleménye szerint ez a gyakorlat "elavult, sőt káros".
Amikor egymás mellé helyezünk egy klasszikus zeneszerzőt és mondjuk egy fekete zeneszerzőt, és az előbbit vezetéknevén, az utóbbit teljes nevén említjük, akkor a különbségtevéssel a több évszázados előítéletet, kirekesztést, szexizmust és rasszizmust visszük tovább a szerző szerint.
Megoldásnak White azt javasolja, hogy mindenki kezdje el a zeneszerzők teljes nevét használni,
"így koncentrálhatunk majd a zenéjükre, ahelyett, hogy a múlt kulturális gyakorlatának tennénk eleget, ami a hetero fehér férfiakat mindenki más felé emelte."
A cikk azonnal nevetség tárgyává vált a közösségi oldalakon, mivel sokan úgy érezték, ez még egy liberális magazintól is túlzás.
only using mozart's complete name from now on, because I hate racism that much pic.twitter.com/ivow29Zepd
— jollyspruce (@jollyspruce) October 25, 2020
Voltak akik megesküdtek, ezentúl Mozartra csakis teljes, négy névből álló nevén fognak hivatkozni. Mások rámutattak, hogy a faji vagy nemi hovatartozás vajmi keveset nyom a latba azzal, kapcsolatban, hogy kire hogyan hivatkozunk, mivel az csakis ismertségüktől függ.
Más Twitter-felhasználó világossá tette a cikk írója számára, hogy már csak azért sem helytálló a felvetése, mert számos színesbőrű és női hírességet emlegetünk egyedül keresztnevén: beleértve Oprah-t, Beyoncét, Ellent, Kanyét, Kobe-t, Hillary-t és Lebront is.