A 30 éve dolgozó mozdonyvezető így emlékezik vissza a 2020-ra: „Egy pillanatig se volt egyszerű az év, de a munkánkban helytállva túléltük a kemény évet.”
Az 52 éves Csiang Tong számára kiviteles élmény volt, hogy ő indította egykor a Kína–Európa Expressz első vonatát. 2011. március 19-én Tuancsie falu központi állomásától a kínai férfi vezetésével kelt útra először a „Jü-Hszin-Ou” (Csongcsing–Hszincsiang–Európa) expresszvonat, és ezzel elindult a két kontinens között közlekedő expresszjárat.
Tavaly januárra esett Kínában a tavaszünnepet megelőző közlekedési forgalmi csúcs, és a férfi akkor is a vagonok között fáradozott, amikor kitört a COVID-19 járvány.
„Az az igazság, meglehetősen aggódott emiatt mindenki” –emlékeztetett rá Csiang Tong. „Váratlanul támadt a járvány, javarészt otthon maradtak a munkások. Ennek ellenére nem állhatott le az áruszállítás, a tavalyi legnagyobb kihívás ez volt számomra, elvégre egy vonatvezetőnek mindenhova mennie kellett.” - mesélte
A nehéz helyzetben szerencsére Csongcsing vasútállomás igazgatósága maszkokkal és fertőtlenítőszerekkel látta el munkatársait.
Mivel a járvány kitörését követően lelassult a légi, a tengeri és a közúti szállítás, ugrásszerűen megnőtt a vasúti logisztikai igény. „Hihetetlen sok munkánk volt” – mondta Csiang Tong.
„Korábban a transzdepóba érkeztünket követően rendszerint hat óránál hosszabb időt pihentünk, a múlt évben viszont visszatérően azt az utasítást kaptuk, hogy menjünk vissza újabb és újabb áru hozatalára” – mesélte Csiang.
A tavalyi év leterheltségét bizonyítják az általa felsorolt adatok is:
336 járaton volt ügyletes, közülük 30 volt Kína–Európa Expressz, és nyolc európai országba vitték az árut.156 éjjeli ügyelete volt, vonatai összesen 69 552 kilométert tettek meg, ez az egyenlítő hosszának másfélszerese.Összesen egy millió nyolc ezer tonna árut rakatott ki- és be.
Út közben összesen 302 400 sziréna- és 53 760 kézjelet adott, összesen 80 640 hívást fogadott.
„30 éves mozdonyvezetői munkámban ezek jelentik a csúcsot” – mondta Csiang Tong.
2020-ban a légi és tengeri logisztika recessziója ellenére bontakoztak ki a Kína–Európa Expresszjáratok előnyei, a járványvédelmi termékek és a nemzetközi küldemények szállítása, illetve a globális ellátási lánc stabilizálása terén bírtak jelentőséggel a vasúti járatok.
„Járványvédelmi termékeket vittem azoknak, akiknek szükségük volt rá. Ez volt az én szolgálatom, ami büszkeséggel tölt el, értékesnek tartom a munkámat” – jelezte a kínai férfi, hozzátéve: „Pár év múlva nyugdíjba megyek, addig is az a kívánságom, hogy lelkiismeretesen járhassak minden vonattal, ezenkívül a tanítványaim közül többen is vezethessenek majd mozdonyt.”
Összeállította: Wang Xuejun
(A CHINA MEDIA GROUP fizetett cikke)