Egy kínai mozdonyvezető tavalyi éve
Egy kínai mozdonyvezető tavalyi éve

Forrás: Xinhua hírügynökség

Csongcsing városban Tuancsie falu központi állomásához közeledve a Kína–Európa Expressz jelzésekkel ellátott konténerei látszódnak. Közöttük Csiang Tong, a villanymozdony vezetője éppen az utolsó biztonsági vizsgálatot végzi, hisz pár óra múlva Európa felé indul a vonat. (x)

A 30 éve dolgozó mozdonyvezető így emlékezik vissza a 2020-ra: „Egy pillanatig se volt egyszerű az év, de a munkánkban helytállva túléltük a kemény évet.”

Az 52 éves Csiang Tong számára kiviteles élmény volt, hogy ő indította egykor a Kína–Európa Expressz első vonatát. 2011. március 19-én Tuancsie falu központi állomásától a kínai férfi vezetésével kelt útra először a „Jü-Hszin-Ou” (Csongcsing–Hszincsiang–Európa) expresszvonat, és ezzel elindult a két kontinens között közlekedő expresszjárat. 

Kína
Fotó: cfp.cn

Tavaly januárra esett Kínában a tavaszünnepet megelőző közlekedési forgalmi csúcs, és a férfi akkor is a vagonok között fáradozott, amikor kitört a COVID-19 járvány. 

„Az az igazság, meglehetősen aggódott emiatt mindenki” –emlékeztetett rá Csiang Tong. „Váratlanul támadt a járvány, javarészt otthon maradtak a munkások. Ennek ellenére nem állhatott le az áruszállítás, a tavalyi legnagyobb kihívás ez volt számomra, elvégre egy vonatvezetőnek mindenhova mennie kellett.” - mesélte
A nehéz helyzetben szerencsére Csongcsing vasútállomás igazgatósága maszkokkal és fertőtlenítőszerekkel látta el  munkatársait. 

Mivel a járvány kitörését követően lelassult a légi, a tengeri és a közúti szállítás, ugrásszerűen megnőtt a vasúti logisztikai igény. „Hihetetlen sok munkánk volt” – mondta Csiang Tong. 

„Korábban a transzdepóba érkeztünket követően rendszerint hat óránál hosszabb időt pihentünk, a múlt évben viszont visszatérően azt az utasítást kaptuk, hogy menjünk vissza újabb és újabb áru hozatalára” – mesélte Csiang. 

Kína
Forrás: Xinhua hírügynökség

A tavalyi év leterheltségét bizonyítják az általa felsorolt adatok is: 

336 járaton volt ügyletes, közülük 30 volt Kína–Európa Expressz, és nyolc európai országba vitték az árut.156 éjjeli ügyelete volt, vonatai összesen 69 552 kilométert tettek meg, ez az egyenlítő hosszának másfélszerese.Összesen egy millió nyolc ezer tonna árut rakatott ki- és be. 

Út közben összesen 302 400 sziréna- és 53 760 kézjelet adott, összesen 80 640 hívást fogadott. 

„30 éves mozdonyvezetői munkámban ezek jelentik a csúcsot” – mondta Csiang Tong. 

2020-ban a légi és tengeri logisztika recessziója ellenére bontakoztak ki a Kína–Európa Expresszjáratok előnyei, a járványvédelmi termékek és a nemzetközi küldemények szállítása, illetve a globális ellátási lánc stabilizálása terén bírtak jelentőséggel a vasúti járatok. 

„Járványvédelmi termékeket vittem azoknak, akiknek szükségük volt rá. Ez volt az én szolgálatom, ami büszkeséggel tölt el, értékesnek tartom a munkámat” – jelezte a kínai férfi, hozzátéve: „Pár év múlva nyugdíjba megyek, addig is az a kívánságom, hogy lelkiismeretesen járhassak minden vonattal, ezenkívül a tanítványaim közül többen is vezethessenek majd mozdonyt.”

Összeállította: Wang Xuejun

(A CHINA MEDIA GROUP fizetett cikke)
 

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!