Barna Group: az Y generáció nagy többsége a marxizmust választja a bibliai világkép helyett
Mindeközben a Z generáció nyitott az autentikus, ítélkezés nélküli hitre
Barna Group: az Y generáció nagy többsége a marxizmust választja a bibliai világkép helyett

Illusztráció( Forrás: Shutterstock/PuzzlePix)

2021. 10. 26.
A Barna Group amerikai kutatóintézet legfrissebb felmérése szerint az amerikai Y generációs fiatalok egyre inkább szimpatizálnak a szocializmus ideológiájával a kapitalizmussal szemben, illetve preferálják a marxizmust a bibliai világkép helyett. Ezzel szemben a Z generáció rendkívül nyitott egy autentikus, valódi, ítélkezés nélküli hitre és a Jézus megismerésére.

A felmérésben arra keresték a választ, hogyan változott a kultúra, és miből is fakad az, hogy az Y generációsok minden más demográfiai csoportnál jobbal magukévá teszik a szocialista nézeteket. A „Mit találnak vonzónak az amerikaiak a marxizmusban” címet viselő tanulmány múlt hónapban jelent meg.  

A Barna Group szerint az amerikaiak által osztott több meggyőződés is egybeesik a marxista elvekkel.

A megkérdezettek 27 százaléka gondolja úgy, hogy az emberek tulajdonjogának engedélyezése hozzájárul a gazdasági igazságtalansághoz.

23 százalékuk szerint a magántulajdon rossz az emberek számára.

További 17 százalék, azaz minden hatodik ember hiszi, hogy a pénz személyes célokra történő felhalmozása azt demonstrálja, hogy mennyire igazságtalan lehet a társadalom azon emberek számára, akik mindent megtesznek, hogy kemény munkával próbáljanak előrébb jutni.

a megkérdezettek 41 százaléka úgy gondolja, hogy a fehér emberek a színes bőrűek rovására érvényesítik saját gazdasági és politikai érdekeiket.

Mindemellett, a marxisták Isten létezésében sem hisznek. A Barna Group rámutatott, hogy Amerika leggyorsabban növekedő „hitéleti csoportja” a nemhívőké, illetve azoké, akik nem tudják, létezik-e Isten, ők jelenleg a társadalom 34 százalékát teszik ki.

A megkérdezettek 60 százaléka nem hisz abszolút vagy objektív erkölcsi igazságban, több mint felük, azaz 53 százalékuk pedig megkérdőjelezi a Szentírás megbízhatóságát is. 

George Barna, a szervezet vezetője, arra is rámutatott, hogy ugyan a szülő felelőssége a gyermek világképének formálása fiatal korában, azonban amennyiben ezt nem teszik meg.

„Egy személy világképe 15 és 18 hónaposan kezd formálódni és 13 éves korára közel teljesen kialakul.”

A felmérésekből az is kiderült, hogy az Y generáció vall magának a legkevésbé bibliai világképet. A 18 és 20 év közötti korosztály képviselőinek mindössze 2 százaléka sorolható ebbe a kategóriába.

Mindemellett egyre inkább szimpatizálnak a szocializmussal, tízből négyen inkább preferálják, mint a kapitalizmust. 

Barna szerint a keresztény fiatalok között is tettenérhető a tendencia, melynek oka szerinte abban keresendő, hogy a keresztény közösségek

egyre inkább eltávolodnak a Biblia szövegétől és annak megfelelő és konzisztens gyakorlatba ültetésétől.

Mindemellett a legtöbb amerikai azt sem tudja, mi fán terem a világnézet, ezért saját világnézetükkel sincsenek tisztában, és nem tudják megítélni azt.

Ami a Z generációsokat illeti, a Barna Group és az Alpha USA felméréséből az derült ki, hogy amikor az életről, a hitről és azok értelméről van szó, a fiatalok ítélkezés nélküli autentikus hitre vágynak a leginkább, és abszolút érdekli őket a hit, illetve a kereszténység is.

Szeretnének előítéletek nélkül beszélgetni és megismerni az igazságot.

Ami a demográfiai csoport keresztény tagjait illeti, a hitükről leginkább a példamutatással, cselekedetekkel szeretnek „beszélni”.

A Z generációsok keresik a lehetőséget, hogy ráléphessenek identitásuk, hovatartozásuk és életcéljuk felfedezésének útjára és hogy megismerhessék, ki is Jézus valójában.

(The Stream/Hetek)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!