A Whitby-apátság, Yorkshire-ben, az Egyesült Királyságban. Moody Európábban kezdte utazó szolgálatát.(Fotó: Shutterstock / PuzzlePix )
A történelem ébredéseinek tanulmányozása értékes tanulságokkal szolgálhat azoknak a keresztény közösségeknek, amelyek a Szent Szellem újkori kiáradásának a hatására jöttek létre. Dinamikus növekedés, intézményesülés, a társadalommal – beleértve a médiával és a politikai szférával – való kommunikáció – mindezekre számos párhuzamot találunk az egyháztörténelemben. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy mi tette olyan rendkívül sikeressé Dwight L. Moody szolgálatát a XIX. század második felében. Hogyan teremtette elő az anyagi forrásokat nagyszabású projektjeire? Hogyan alkalmazta a marketingkommunikáció modern eszközeit az evangélium népszerűsítésére? Az amerikai üzletemberből lett evangélista példája jól illusztrálja, hogy az ébredésekben az Isten Igéjéhez való őszinte megtérés és a Szent Szellem karizmáinak működése mellett nem elhanyagolható szerepe van az anyagi forrásoknak, a szervezésnek és az okos reklámozásnak.
Hétezer fős tömeg minden este, tizenhárom héten keresztül! 1877 telén Moody és stábja elképesztő sikert értek el Boston városában.