George Orson Welles 1915. május 6-án született német, ír és skót felmenőktől Kenosha városában, Wisconsin államban. Kiváló képességeit világjáró feltaláló apjától és zongoraművész anyjától örökli. A család intenzív társasági életének köszönhetően a kis Welles a kor neves színészeivel, sportolóival, prominens zenészeivel találkozhat. A nagyvilágra nyitott kisfiú már háromévesen olvas, hét-évesen a Lear királyt fújja és kilencévesen Nietzsche munkáit lapozgatja. Továbbá nagyszerűen játszik zongorán, hegedűn, és a festészetben is ígéretes tehetségnek bizonyul. Ám Orson gyermekkora korántsem volt nevezhető idillikusnak. Négyéves, amikor szülei különválnak, apja inni kezd. Kilencévesen veszíti el édesanyját, ekkor apjával bejárják a Távol-Keletet és Jamaicát. Tizenegy évesen a Todd fiúiskolába iratkozik, ahonnan tíz évvel korábban testvérbátyját tették ki helytelen viselkedése miatt.
Tanára, Roger Hill nagyszerűen felméri a gyermekben rejlő adottságokat, majd olyan szellemi tőkéhez juttatja, amelynek hatására tulajdonképpen élete pályájára állítja. Tizenöt évesen megrendezi a Julius Caesart, mellyel a térség legjobb iskolai rendezéséért elnyeri a chicagói Színházi Társaság díját. Nem sokkal ezután apja is meghal, végakaratában a család egyik barátját, Maurice Bernstein doktort jelöli ki a fiú gyámjának, aki stabil hátteret biztosít számára. Hamarosan gondviselője is meglátja Welles kreatív tehetségét, és vesz neki egy marionett-bábszínházat, majd olyan iskolákba íratja, ahol lehetősége adódik színi adottságainak kibontakoztatására. Tizenhat évesen azonban félbehagyja tanulmányait, és szűkös örökségéből elutazik Európába. Szamárháton járja be Írországot, majd egy dublini színházban kap munkát. Rövidesen saját színházat alapít, ahol egyedi feldolgozásban mutatják be Shakespeare több színművét.
Huszonegy évesen viszi színpadra úttörő módon a fekete színészeket felvonultató Shakespeare-drámát, a Macbethet. A darab sikerét követően megalapítja a Mercury Színházat, melynek debütáló előadását, a Julius Caesart kortárs stílusban, a fasiszta Olaszország szellemében újragondolt verzióban viszi színpadra, mellyel szintén hatalmas sikert arat. Az Egyesült Államokba visszatérve megalapítja a Mercury Theater New York-i változatát, egy évvel később már a CBS országos rádiófrekvencián klasszikusok és modern regények rádiós adaptációi hallhatók Welles és társai tolmácsolásában.