Elnémítanák a GOD TV héber nyelvű adását Izraelben
Elfogadhatatlan a zsidók evangélizálása a médiahatóság szerint
Elnémítanák a GOD TV héber nyelvű adását Izraelben

Forrás: Youtube/GOD TV

A zsidó állam médiahatósága szerint azok a vallási adók, amelyek saját közösségüket célozzák meg, nyugodtan működhetnek, de "egy olyan csatorna, amiely kifejezetten zsidókat akar Jézus evangéliumával elérni, soha nem kerülhet izraeli televízióba". Kérdés, hogy az mennyire fér bele a vallásszabadság és a szabad véleménynyilvánítás jogkörébe, ha izraeli messiáshívő zsidók nem oszthatják meg a hitüket az izraeli nézőközönséggel.

Izrael médiafelületi bizottsága vasárnap bejelentette, hogy felfüggeszti az amerikai evangéliumi keresztény adó, a GOD TV izraeli zsidók által jegyzett héber nyelvű messianisztikus csatornáját, miután az „megsértette” a szerződését azzal, hogy missziós tevékenységet folytatott. 

A GOD TV néhány hónappal korábban indította el új csatornáját Selanu TV néven, ami magyarul annyit tesz, „Miénk”. A csatorna hétéves szerződést írt alá a HOT Cable-lel, azaz Izrael legnagyobb kábelcsatornájával, hogy az izraeli messianisztikus közösség történeteit, zenés videóit, dokumentumfilmjeit sugározza.

Az izraeli Kábel és Műholdas Sugárzás Tanácsa, azaz a zsidó állam médiafelügyeleti szerve eredetileg megadta a sugárzási engedélyt a HOT-nak és a Sealanu TV-nek, a messianisztikus csatorna azonban szinte azonnal ellenszélbe került, miután számos kritikus szerint célzottan a zsidók „megtérítésére” jött létre. 

Míg az evangelizálás megengedett Izraelben, a fiatalkorúakra irányuló térítés és térítő célzatú szóróanyag használata tilos. A GOD TV szerint ebben az esetben semmi ilyesmiről nincs szó, és a Selanu TV teljes mértékben az izraeli törvényeknek megfelelően működik.

Sokan felháborodtak azonban az azóta már eltávolított promóciós videón, melyen a csatorna vezérigazgatója, Ward Simpson megjegyezte, hogy a Selanu célja „Jézus evangéliumának eljuttatása a zsidó emberek otthonaiba, életébe és szíveibe.”

Röviddel azt követően, hogy nyomozás indult a Selanu TV ügyében, a tanács visszavonta a HOT Cable-nek kiadott engedélyét azzal az indoklással, hogy félrevezette őket a csatorna által sugárzott tartalmak természetét, és szándékait illetően.

"A csatorna zsidókat céloz keresztény tartalommal, ellentétben az eredeti sugárzási kérelemben foglaltakkal, mely azt állította, hogy a keresztények lesznek a célcsoport”

 

- jelentette ki Aser Biton, a tanács egyik vezetőségi tagja nyilatkozatában. Hozzátéve, bár a "térítés"nem illegális Izraelben, gondolniuk kell arra, hogy "kiskorúak is nézhetik" az adást. Számos olyan vallási adó nyugodtan működhet Izraelben, amely saját vallási közösségét szólítja meg, de:

"Egy olyan csatorna, ami kifejezetten zsidókat akar Jézius evangéliumával elérni, soha nem kerülhet izraeli televízióba. Ezt tudniuk kellett."

 

A tanács hét napot adott a kábeltévének, hogy eltávolítsa a Selanu TV-t az adásából.

A Selanu TV izraeli igazgatója kifejezte, reméli újfent benyújtott kérelmüket elfogadja majd a hatóság, ezzel elkerülve egy súlyos diplomáciai incidenst Izrael legnagyobb támogatóival az evangéliumi keresztényekkel.

Ron Cantor, a GOD TV izraeli regionális igazgatója az üggyel kapcsolatban lapunknak elmondta:

„Szeretném tisztázni, hogy a híradásokkal ellentétben továbbra is megy az adásunk, de ha a döntés értelmében fel is kell függesztenünk a működésünket, akkor sem zárulnak be a lehetőségek. Izrael szabad és demokratikus ország, ezért bízunk abban, hogy sikerül megújítanunk a csatorna engedélyét és a jövőben sem kerül sor a betiltásunkra.”

A velük szemben felhozott vádakat cáfolva Cantor kijelentette:

„Az ellenünk kampányoló csoportok állításaival szemben mi nem nyugati keresztény misszionáriusok vagyunk, akik azért jöttek Izraelbe, hogy a vallásukat a zsidókra erőltessék. Családommal és munkatársaim túlnyomó többségével együtt izraeli állampolgárok vagyunk, itt születtünk, itt szolgáltunk a hadseregben és itt fizetünk adót.”

 

Cantor bízik abban, hogy a körülöttük kelletett nemzetközi médiabotrány hamarosan véget ér:

„Van, aki szerint minden reklám jó reklám. Én azonban személyesen nem élvezem az így megnövekedett stresszt, inkább a békességre törekszem, és remélem, hogy hamarosan ez helyre is fog állni. Egy biztos: az izraeli televíziós csatornák közül mi vagyunk a legcionistább és leginkább BDS-ellenes adó. Ezért támogatnak bennünket sokan olyanok is, akik nem osztoznak a hitünkben.”

A Ron Cantorral készült teljes interjút, és a GOD TV-ügy  további részleteit a Hetek pénteken megjelenő lapszámában olvashatja el.

Megosztaná véleményét másokkal is? A Facebook oldalunkon megteheti:

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected] - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!