A Google mindent lát, csak nem mindenkit lát jól! (x)
A Google mindent lát, csak nem mindenkit lát jól! (x)

Fotó: freepik.com

2025. 05. 14.
Hiába van gyönyörű weboldalad, ha az nem felel meg bizonyos elvárásoknak, egyszerűen eltűnhetsz az internet tömegében, vagy egyenesen láthatatlanná válhatsz. A Google bármilyen okos is, nem csupán esztétika alapján rangsorol, hanem szigorú szabályok és algoritmusok mentén dönt arról, hogy egy oldal mennyire érdemli meg a figyelmet. A kérdés tehát nem az, hogy jó-e a tartalmad, hanem az, hogy a kereső is úgy értelmezi-e.

Ez egy PR cikk

Fogj egy létrát és mássz fel a Google csúcsára!

A keresőoptimalizálás (SEO) voltaképpen egy híd, amely összeköti a tartalmaidat a Google algoritmusával. A legtöbb vállalkozás úgy kerül hátrébb a találati listán, hogy közben értékes szolgáltatásaik vannak, amelyekről valóban informatív és hasznos tartalmat jelenítettek meg a weboldalukon, ám ezek a cikkek egyszerűen észrevétlenek maradnak. Ennek számos olyan szakmai oka lehet, amit a laikusok figyelmen kívül hagynak, hiszen nem ismerik a SEO-zás alapelveit.

Képzeld el, hogy egy óriási tömegben mindenki egyforma magas, kivéve pár embert, akik létrán állnak. A Google szemszögéből ezek a „létrás emberek” a jól optimalizált oldalak, akiket már messziről kiszúr. Mivel a Google nem lát tovább az orránál, őket fogja megmutatni a közönségnek elsőként, hiszen szembetűnő a munkájuk az online térben. A többiek pedig bármennyire is értékesek, elvegyülnek a tömegben, és sosem kerülnek a kereső élére, ha csak nem hoznak egy létrát, azaz nem SEO-znak tudatosan.

Mit jelent „jól látszani” a Google számára?

Ahhoz, hogy egy oldal látható legyen a keresőmotor számára, nem elég, ha szép, vagy informatív. A Google elsősorban a strukturált, gyorsan betöltődő, mobilra optimalizált és hiteles tartalmakat részesíti előnyben. Fontos az is, hogy az oldal releváns kulcsszavakat használjon, természetesen beépítve a szövegbe, és hogy a technikai háttér, így például a meta adatok, belső linkek vagy a webhelytérkép is rendben legyen.

A láthatatlanság ára

Sokan nem is sejtik, hogy az online jelenlétük miért nem hoz látogatókat. A válasz gyakran egyszerű: az oldal ugyan létezik, de a Google nem tud vele mit kezdeni. Ez nem azt jelenti, hogy rossz a tartalom, hanem hogy nincs megfelelően a kereső ízlésére gyúrva. Ilyenkor a célközönség is csak hosszas keresgélés után bukkan rá, ha egyáltalán rátalál. Ez komoly versenyhátrányt jelent, különösen olyan iparágakban, ahol minden kattintás számít.

A megoldás: tudatos SEO stratégia építése

A keresőbarát tartalom és technikai háttér kialakítása nem egyszeri feladat, hanem folyamatos munka. A versenytársak sem alszanak, így ha nem frissíted rendszeresen az oldalt, nem optimalizálsz új kulcsszavakra, vagy nem építesz linkeket, könnyen visszacsúszhatsz a találati listán. A profi SEO nemcsak technikai eszközöket alkalmaz, hanem az olvasói élményt is figyelembe veszi. Végső soron az a cél, hogy az oldal jól felépített, hasznos, informatív és könnyen elérhető legyen.

Még a legszebb weboldal is rejtve marad, ha nem áll elég magas létrán a Google szeme előtt. A keresőmotor nem az esztétikumot, hanem a rendszerezett és optimalizált működést értékeli. Ha nem vagy jól látható, nemcsak a Google néz át rajtad, hanem a leendő ügyfeleid is.

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!