Ez egy PR cikk
A keresőoptimalizálás (SEO) voltaképpen egy híd, amely összeköti a tartalmaidat a Google algoritmusával. A legtöbb vállalkozás úgy kerül hátrébb a találati listán, hogy közben értékes szolgáltatásaik vannak, amelyekről valóban informatív és hasznos tartalmat jelenítettek meg a weboldalukon, ám ezek a cikkek egyszerűen észrevétlenek maradnak. Ennek számos olyan szakmai oka lehet, amit a laikusok figyelmen kívül hagynak, hiszen nem ismerik a SEO-zás alapelveit.
Képzeld el, hogy egy óriási tömegben mindenki egyforma magas, kivéve pár embert, akik létrán állnak. A Google szemszögéből ezek a „létrás emberek” a jól optimalizált oldalak, akiket már messziről kiszúr. Mivel a Google nem lát tovább az orránál, őket fogja megmutatni a közönségnek elsőként, hiszen szembetűnő a munkájuk az online térben. A többiek pedig bármennyire is értékesek, elvegyülnek a tömegben, és sosem kerülnek a kereső élére, ha csak nem hoznak egy létrát, azaz nem SEO-znak tudatosan.
Ahhoz, hogy egy oldal látható legyen a keresőmotor számára, nem elég, ha szép, vagy informatív. A Google elsősorban a strukturált, gyorsan betöltődő, mobilra optimalizált és hiteles tartalmakat részesíti előnyben. Fontos az is, hogy az oldal releváns kulcsszavakat használjon, természetesen beépítve a szövegbe, és hogy a technikai háttér, így például a meta adatok, belső linkek vagy a webhelytérkép is rendben legyen.
Sokan nem is sejtik, hogy az online jelenlétük miért nem hoz látogatókat. A válasz gyakran egyszerű: az oldal ugyan létezik, de a Google nem tud vele mit kezdeni. Ez nem azt jelenti, hogy rossz a tartalom, hanem hogy nincs megfelelően a kereső ízlésére gyúrva. Ilyenkor a célközönség is csak hosszas keresgélés után bukkan rá, ha egyáltalán rátalál. Ez komoly versenyhátrányt jelent, különösen olyan iparágakban, ahol minden kattintás számít.
A keresőbarát tartalom és technikai háttér kialakítása nem egyszeri feladat, hanem folyamatos munka. A versenytársak sem alszanak, így ha nem frissíted rendszeresen az oldalt, nem optimalizálsz új kulcsszavakra, vagy nem építesz linkeket, könnyen visszacsúszhatsz a találati listán. A profi SEO nemcsak technikai eszközöket alkalmaz, hanem az olvasói élményt is figyelembe veszi. Végső soron az a cél, hogy az oldal jól felépített, hasznos, informatív és könnyen elérhető legyen.
Még a legszebb weboldal is rejtve marad, ha nem áll elég magas létrán a Google szeme előtt. A keresőmotor nem az esztétikumot, hanem a rendszerezett és optimalizált működést értékeli. Ha nem vagy jól látható, nemcsak a Google néz át rajtad, hanem a leendő ügyfeleid is.
(Fizetett PR cikk)