„Itt a seven-four-five: az utolsó Malév-járat személyzete nevében köszönjük a több évtizedes együttműködést, szervusztok!" Így búcsúzott a nemzeti légitársaság utolsó járatának pilótája az irányítótoronytól február 3-án reggel, amikor kiderült: a Malév csődbe ment.
Hónapok óta benne volt a levegőben a szomorú vég lehetősége, ám ilyen hirtelen befejezésre senki nem számított. A kormány január 30-án megjelent rendeletében stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette a légitársaságot, minek következtében a bíróság február 2-án csődvédelem alá vette a céget, így védve meg az egyik hitelezője által benyújtott felszámolás iránti kérelem hatásától.
A cég vezetői még aznap este is arról beszéltek, hogy a Malév tovább repül, ám péntek reggel hat órára kiderült: a Malév elszállt. A végső lökést az adta meg, hogy a cég Tel-Avivból hazainduló járatának nem adták meg a felszállási engedélyt, mert a Malév nem fizette ki a szolgáltatás árát, illetve korábbi tartozásait.