Kezdődik az IJESZTŐEN VALÓSÁGHŰ beszélgetés egy nem létező őrmesterrel, aki arról tájékoztat, hogy rendőrségi nyomozás indult egy ügyben, amely keretében egy Kovács Zsolt nevű illető bement az MBH Bankba egy megbízási szerződéssel a kezében, hogy HITELT vegyen fel a nevemben. Amikor a bank munkatársai kételkedni kezdtek, akkor a fickó kivette a kezükből a papírt és kiviharzott a bankfiókból.
Sokan próbálják elhallgattatni közös értékeinket, ne hagyjuk! Kérjük, támogassa a munkánkat: hetek.hu/tamogatas
Ez az alaptörténet.
A jegyzőkönyv és a nyomozás, valamint az én védelmem miatt az "őrmester" minden szakmai kifejezést tökéletesen használva, hivatali eljárás keretében feltesz néhány kérdést, amelyekre különösebb kockázat nélkül lehetett válaszolni. (Kattintott mostanában gyanús szállítmányozó sms-ekben levő linkekre? Hívták gyanús, ismeretlen számok? Vásárolt mostanában online oldalakon? Hiányzik pénzösszeg a számlájáról?)
Amikor visszakérdezek, hogy mégis mi ez az egész, mi történt, azt mondja, hogy nem is hinném, mennyire megszaporodtak az ilyen jellegű adatszivárgások és csalások, csak az elmúlt 2 hónapban 45 százalékkal emelkedett az ilyen esetek száma. A jelenlegi ügyben BANKI ALKALMAZOTTAK is érintettek, akik az ügyfelek adatait kiszivárogtatták - eddig 3 embert vettek már őrizetbe.
Az őrmester közli, hogy fogok majd pár napon belül kapni egy idézést, és be kellene mennem a Teve utcába a Rendőrfőkapitányságra, ahol majd az ő jelvényszámát, azonosítóját és nevét kell bediktálnom, és feltesznek majd néhány kérdést. Kérte, hogy írjam le ezeket az adatokat, hogy tudjak rá hivatkozni.
Hihetetlenül valóságosnak tűnt - már vagy 10-12 alkalommal volt szerencsém beszélgetni a rendőrség munkatársaival ilyen-olyan ügyekben, és nem tűnt fel, hogy csalóval beszélek. Kísértetiesen hasonlított a korábbi egyeztetéseim nyelvezetére. Pedig az ilyenekre nagyon érzékeny szoktam lenni.
Andrea őrmester aztán jelzi, hogy ilyenkor az én bankom BIZTONSÁGI SZOLGÁLATÁT is értesítenie kell a védelmem szempontjából, akik hamarosan felveszik felem a kapcsolatot. Ekkor még erősítette a bizalmat, hogy a "rendőrségtől" semmilyen személyes adatot nem kértek és mondták is, hogy ne adjak meg ilyet.
15 perc múlva csörög is a telefon:
📞"- Jó napot kívánok Kulifai úr, Németh Eszter vagyok, az azonosítóm 170307. Az XXX Bank Biztonsági szolgálatának osztályvezetője, az imént kaptunk egy jelzést a Rendőrfőkapitányságtól a személyes adatai kiszivárgása miatt..."
Kezdődik a második sztori. Ezt szintén úgy építik fel, mintha egy tényleges csalással kapcsolatban az én oldalamat védenék, küzdenének a banki csalásokkal szemben, személyes adatot szinte egyáltalán nem is kérnek.
Az egész csalás nálam ott lepleződött le egyértelműen, amikor a szintén rendkívül hivatalosnak tűnő munkatárs tájékoztatott, hogy egy biztonsági protokoll keretében egy 15-20 percre zárolniuk kell a bankszámlámat, ezt egy gépi rendszer végzi, így a SÍPSZÓ UTÁN a bankkártyámon szereplő nevet, és a kártyaszámot kell bediktálni, majd hivatalosan kérelmezni, hogy ezt a zárolást megtehessék. (A sípszó utáni részbe a biztonsági alkalmazottak nem tudnak belehallgatni, magyarázta. Minden tevékenységről sms-igazolást fogok kapni).
Ekkor jeleztem, hogy semmilyen ilyen adatot nem fogok telefonba bediktálni. Ha tényleg ekkora a gond, akkor bemegyek egy bankfiókba és ott megteszem a szükséges lépéseket.
📞"- Kulifai úr, önnek teljesen igaza van. Én teljesen megértem, hogy bizalmatlan, ez teljesen érthető ebben az esetben. Kérem, értse meg, hogy a Büntetőtörvénykönyv XXX paragrafusának, YYY bekezdése értelmében a banki csalások esetében egy szigorúan szabályozott protokoll szerint kell eljárnunk..."
Szól a magyarázat.
Kötöm az ebet a karóhoz, ugyan miért nem jó nekik, ha személyesen bemegyek.
Magyarázat: nem tudják egyelőre, hogy melyik banki alkalmazottak érintettek az ügyemben történt adatszivárogtatásban. Ha nem járulok hozzá az adatok megadásához, akkor ettől kezdve MINDEN FELELŐSSÉG engem terhel majd, ha a számlámról levesznek a csalók összeget, azt a banknak nem áll módjában sem kivizsgálni, sem megtéríteni, sem eljárni, mert nem járultam hozzá a biztonsági lépésekhez - szól az érzelmi zsarolás.
Ekkor átkapcsoltak egy harmadik (!) ügyintézőhöz is, aki szintén bájos hangon próbált engem meggyőzni, hogy nekem teljesen igazam van, de az eljárás az ez.
📞"- Nézze, ugye nem várja, hogy elhiggyem, hogy kockázatosabb nekem egy kamerákkal megfigyelt, szigorúan őrzött bankfiókba bemennem intézkedni, ahol eleve hozzáférnek a számlámhoz, minthogy önöknek random bemondásra, néhány jelvényszám ismételgetése miatt megadni személyes adatokat. Önök vagy csalók, vagy a biztonsági protokolljukban van ordító hiányosság..."
Tisztáztam a helyzetet, mire BONTOTTÁK a vonalat.
Azért meséltem csak el ezt a történetet, mert én már rengeteg típusú csalással találkoztam, sms-ek, hívások, emailek, üzenetek, közösségi médiás csalások, még ehhez hasonló biztosítós/banki "ügykezelésekkel" is - de ennyire profi csalást még nem láttam.
Három szereplő, hivatalos-szakmai nyelvezet, teljesen hihető háttérsztori - érzelmileg teljesen a csalásellenes oldal képviselete, sok adat, részinformáció - gondosan felépítve, és csak az első pici adatkérésnél válik teljesen nyilvánvalóvá, hogy BAJ VAN.
Persze, az eset után azonnal hívtam a 112-őt, tettem bejelentést az igazi rendőrségen. Ott arról tájékoztattak, hogy elképesztően profi szintre emelték ezeket a csalásokat, rengeteg idősebb emberből az életük teljes munkáját, összegyűjtögetett keresetét veszik el.
Remélem hamar elkapják ezeket a bűnözőket, és hosszú évekig a rács mögé kerülnek.
OSZD MEG ezt a posztot, hogy senki se dőljön be ennek az ördögi átverésnek!