2000. 10. 07.
Egyre több élelmiszert és háztartási cikket vásárolunk, miközben kozmetikumokra
egyre kevesebbet költünk – tudtuk meg a GFK Piackutatási Intézet frissen közzétett
jelentéséből. A gyümölcslé, a csokoládé, a tejföl, a majonéz, a dezodor és a
fogkrém fogyasztása nem kevesebb mint hat százalékkal csökkent a tavalyihoz képest.
A változások azzal magyarázhatók, hogy az erős régi és terjedő új vásárlási típusok
együtt léteznek mind a fogyasztási és vásárlási szokásokban, mind a
kereskedelemben. Valószínűleg az elkövetkezendő két-három évben is ez a tendencia
tapasztalható majd. A napi fogyasztásicikk-forgalom mintegy 58 százaléka a nagy eladóter?
hipermarketekben, szupermarketekben, diszkontokban zajlik. Ez azonban nem jellemző a régió
egyéb országaira, így például Horvátországban és Szlovákiában a forgalom nagyobb
részét önálló kisboltok bonyolítják. (Hetek)
Tovább olvasná?
Ez egy cikk a hetilapból, amit online előfizetést követően belépéssel elér.
Vagy vásárolja meg a lapot az újságárusoknál.