– Pincér, valaki beleköpött a levesembe!
A német turisták, mondta a megkérdezettek csaknem negyedrésze, mindig találnak valamit, amire panaszkodhatnak, tekintet nélkül a szolgáltatás színvonalára. Egy karib-tengeri szállodatulajdonos például elmondta, hogy hoteljében egy szabadságát töltő német nő azért tett panaszt az egyik alkalmazottra, mert az nem akarta napvédő krémmel bekenni a hátát. A szemtelenség terén szorosan a második helyre az angol turistákat teszik, a megkérdezett szakemberek huszonkét százaléka szerint "arrogánsak, ostobák és részegesek". Gyakran megesik, hogy visszakövetelik az utólag rossznak mondott, de azért elfogyasztott ételért kifizetett pénzt. Nem egyszer beleköpnek a feltálalt ételekbe. Megesett az is, hogy a főpincért lőfegyverrel fenyegette meg egy angol turista. Végül a szálloda- és vendéglátóipari szakma dolgozói által kellemetlennek tartott külföldi turisták listáján a harmadik és negyedik helyen holtversenyben az amerikaiak és a franciák állnak, az idegenforgalmi iparban érintettek 18-18 százaléka tartja őket a legbárdolatlanabbnak – olvasható a dpa jelentésében. (MTI)