Kereső toggle

A multik szívesen fektetnek a Premiershipbe

Arab milliók az Arsenalnak

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Úgy tűnik nemcsak a futballszerető közvélemény többségének elsőszámú kedvence az angol élvonalbeli bajnokság, hanem a gazdasági szakemberek is a Premier-shipben látnak legtöbb fantáziát. Erre utal legalábbis az elmúlt hetek két vezető sportgazdasági híre, melyek szerint rekordösszeg? szponzori szerződést kötött az Arsenal, valamint amerikai tulajdonba kerülhet a Manchester United.



A Chelsea mezén látható Emirates felirat jövőre már az Arsenal dresszén lesz megtalálható Fotó: Reuters

A Chelsea eddigi szponzora, az Emirates Airlines 145 millió eurós szponzori szerződést kötött az Arsenallal, a Premiership címvédőjével.

A támogatásért cserébe nyolc éven keresztül a csapat mezén kapnak reklámlehetőséget, míg a készülő új, hatvanezer férőhelyes Arsenal-létesítményt tizenöt éven keresztül Emirates-stadionnak hívják majd.

A napokban jelentették be azt is, hogy a világ leggazdagabb futballklubjaként számon tartott Manchester United komoly vételi ajánlatot kapott a részvényeire. Az érdeklődő nem más, mint az amerikai Malcolm Glazer, a Tampa Bay Buccaneers amerikaifutball-csapat tulajdonosa, aki egyébként jelenleg is 19 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a MU-ban. 

Az üzletember már felvette a kapcsolatot a két ír mágnás, John Magnier és J. P. McManus vállalatával (Cubic Expressions), amely a MU 29 százalékának tulajdonosa. Amennyiben az amerikai az értékpapírok több mint 30 százalékával rendelkezne, az angol törvények értelmében a klub teljes irányításáét át kellene vennie. A bejelentést követően 3,5 százalékkal megemelkedett a MU-rész-vények ára. A "vörös ördögök" szurkolói azonban már nem ennyire lelkesek a kilátásban lévő üzlet miatt. "Ha Glazer harcot akar, megkapja. Szeretnénk tisztázni, hogy nem látjuk szívesen őt a Manchester United többségi tulajdonosaként" – jelentette ki a Manchester United Független Szurkolóinak Szövetsége, annak ellenére, hogy a tavalyi évhez képest 30 százalékos bevételcsökkenést elszenvedő klubnak jól jönne az üzlet. A drukkerek ellenállása ráadásul nem merül ki a nyilatkozatok kiadásában. A tartalékcsapat legutóbbi összecsapásán a pályára vonulva fejezték ki a tervezett ügylettel szembeni elégedetlenségüket, valamint rendszeresen zaklatják Glazer PR-cégének alkalmazottait, olyan partizánakcióktól sem riadva viszsza, mint a taxi- és pizzarendelés a cég nevében, annak telephelyére. Sőt az egyik drukkercsoport egyenesen azzal fenyegette meg a MU vezetőségét, hogy "irányíthatatlanná teszi" a klubot. Az angolokat az sem érdekli, hogy Glazer a Buccaneerst középcsapatból az NFL egyik élgárdájává tette, álláspontjuk szerint ugyanis az amerikai cseppet sem ért az angol labdarúgáshoz.

Észrevétlen reklámok

A multicégek hajlamosak gigantikus összegeket szponzorációs hirdetésekre költeni – kérdéses azonban, hogy ez a jelleg? marketingtevékenység mennyire hatékony. A Marketing Week felmérése szerint – amelyet a Médiafigyelő közölt – Nagy-Britanniában a Foci Eb nyolc szponzora közül csak a Coca-Colára és a McDonald\'s-ra emlékeztek az emberek. Bár rájuk sem mindenki, ugyanis a megkérdezettek több mint fele az Eb egyetlen szponzorát sem tudta megemlíteni, kétharmaduknak pedig még az sem derengett, hogy a mecscsek környékén voltak reklámok. Többeknek úgy rémlett, hogy a Vodafone és a Nike is szponzor volt, miközben e két cég éppen, hogy nem volt a – kalapba 10-10 millió dollárt bedobó – támogatók között. Ráadásul a Nike az Eb ideje alatt ugyanannyi terméket adott el, mint az Angliában helyi szponzorként megjelenő Adidas. Az emberek egy jelentős része úgy tűnik, hogy csak nézte, de nem látta a szponzorok logóit.

Olvasson tovább: