Kereső toggle

Jézus összeköt

Jobban vonz, mint a Facebook

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A népszerű közösségi oldalak minden korábbinál jobban összekapcsolják az embereket – ma már pillanatok alatt megtudjuk a Twitterről, a Facebookról és a hasonló oldalakról, hogy a világ másik oldalán ki mit gondol adott kérdésekről, hogyan reagál a legfrissebb történésekre, és bármikor rég elveszettnek hitt ismerősöket lelhetünk fel ezeken az oldalakon.

Ugyanakkor a világ jelentős részén az emberek életében az egyik legmeghatározóbb kapcsolatot még mindig – vagy újra – Jézus jelenti. Amerikában többen állítják, hogy személyes kapcsolatuk van Jézussal, mint ahányan Facebook vagy Twitter profillal rendelkeznek – derül ki a Barna Group legújabb felméréséből.
A kaliforniai Venturában működő Barna Research Group elsősorban a kulturális trendek követésével foglalkozik az értékek, hitek, magatartásformák vizsgálatán keresztül. Legújabb vizsgálatukba 1002, véletlenszerűen kiválasztott amerikai felnőttet vontak be. A megkérdezettek kétharmada állította, hogy jelenleg is élő, az életét befolyásolni képes „személyes kapcsolatban” áll Jézussal. Ez az állítás a legtöbb korosztályra igaz, ugyanakkor egyes korosztályok nagyobb arányban adták a fenti választ. A nőknek például 72 százaléka (szemben a férfiak 62 százalékával) állította, hogy Jézussal személyes kapcsolata van, a protestáns vallásúak 82 százaléka, szemben a katolikusok 72 százalékával.
A politikai és társadalmi kérdésekben magukat inkább konzervatív beállítottságúnak vallók nagyobb valószínűséggel tartoztak ebbe a csoportba, mint a liberális nézeteket vallók (79-48 százalék).
Figyelemre méltó és mindenképpen megfontolandó adat, hogy minél fiatalabb volt a válaszadó, annál kisebb valószínűséggel tartozott azok közé, akiknek az életét a Jézussal való személyes kapcsolat befolyásolja. A 65 éves vagy e feletti korosztály 72 százaléka, a 46–64 éves, úgynevezett Baby Boomer korosztály 70 százaléka, a 27–45 évesek 65 százaléka és a 18–26 évesek 52 százaléka tartozott ide.
Minden élő kapcsolat alapja a kétoldalú kommunikáció – miközben az amerikaiak túlnyomó többsége állítja, hogy tipikusan minimum heti rendszerességgel imádkozik, a Barna-tanulmány szerint a többség úgy véli, Jézus válaszol is az imákra. A válaszadók 38 százaléka „teljesen biztos” abban, hogy Jézus személyes módon, a helyzetükhöz illő válaszokat ad nekik. 21 százalék „valamennyire biztos” ugyanebben, míg 10 százalék szerint Jézus ugyan szól hozzájuk, de nem egészen biztosak ennek a kommunikációnak a létezésében. 8 százalék nem tudta, vajon válaszol-e neki Jézus.
Az eredményeket összesítve a megkérdezetteknek kevesebb mint negyede állította, hogy Jézus nem szól hozzá. Ezek az emberek jellemzően ateisták vagy agnosztikusok, 30 év alattiak, az Egyesült Államokon belül nyugati vagy északkeleti államok lakói, ázsiai etnikumhoz tartozóak, politikai és társadalmi nézeteiket tekintve pedig többnyire liberálisok.
Az amerikaiak állítása szerint Jézus számos módon megnyilatkozik az életükben.
Legalább a megkérdezettek egyhatoda állította, hogy az alábbi módok egyikén keresztül szól hozzájuk Jézus: 52 százalék szerint közvetlenül az érzelmeiken, érzéseiken és elméjükön keresztül befolyásolja őket; 41 százalék szerint egy olvasott vagy hallott bibliai részen keresztül; 36 százalék szerint jelek által; 34 százalék szerint aktuális helyzetükre vagy szükségükre vonatkozó prédikáción vagy istentiszteleten elhangzott tanításon keresztül; 31 százalék szerint a körülmények csodálatos vagy megmagyarázhatatlan alakításával; a módozatok között szerepel továbbá a másoktól hallott beszéd, a Biblián kívül más könyvekben olvasott tartalmak és Jézus hallható hangja.
A felmérés alanyainak jelentős része hisz abban, hogy Jézus személyesen részt vesz az életükben, olyan mértékben, hogy érzi a fájdalmaikat és osztozik a szenvedésükben. 21 százalék abban hisz, hogy Jézus tud ezekről a szenvedésekről, de nem érzi őket, és nem osztozik bennük. A válaszadók maradéka vagy nem hisz benne, hogy Jézus tudomást vesz a szenvedéseikről, vagy nem hisz Jézus létezésében.

Olvasson tovább: