Kereső toggle

Ne higgy, csak élj!

Kampány az ateizmus népszerűsítésére

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

„Isten valószínűleg nem létezik. Ne aggódj tovább, kezdd el élvezni az életet!” – ez az üzenet áll mostantól számos busz oldalán Nagy-Britanniában, ahol egy szűk csoport szervezett kampány keretében igyekszik ellensúlyozni az állítólagos vallásos túlsúlyt, és hangot adni saját nézeteinek.
A válasszal a másik oldal sem késlekedett: máris panaszt tettek a reklámokat szabályozó hatóságnál, amiért a kampány szervezői dokumentumokkal nem igazolható állítást tettek közzé.

A felhívást mintegy 800 busz oldalán helyezték el Angliában, Skóciában és Walesben. A Christian Voice elnevezésű fundamentalista lobbicsoport máris panaszt tett a reklámok megjelenését szabályozó brit szervezetnél, az ASA-nál, mivel a szabályok szerint csakis olyan állítást szabad reklámokban megjelentetni, amelynek valós volta dokumentumokkal igazolható. Az ASA a panasz kivizsgálására készül.

Stephen Green, a Christian Voice országos elnöke kijelentette: „Rengeteg bizonyítéka van Isten létezésének, az emberek személyes megtapasztalásai, a természetes világ összetettsége, összefüggései és szépsége… A másik oldalnak azonban kevés bizonyítéka lehet, úgyhogy attól tartok, nehéz lesz bizonyítaniuk, hogy állításuk nem túlzás, vagy tévedés az ASA szabályzatának értelmében.”

Az Anglikán Egyház szóvivője a következőket nyilatkozta: „Kiállunk minden, vallási vagy filozófiai nézeteket képviselő csoport jogai mellett, hogy a megfelelő csatornákon keresztül hangot adhassanak nézeteiknek. A keresztény hit azonban – tette hozzá – egyáltalán nem arról szól, hogy aggódunk és nem élvezzük az életet.”
A Christian Voice megkérdőjelezte egy ilyen kampány hatékonyságát, miközben a metodista egyház azon a véleményen van, hogy akár „jó dolog is lehet, ha arra sarkallja az embereket, hogy az élet legfőbb kérdéseivel foglalkozzanak”. Meggyőződésük szerint a kampány annak a jele, hogy az emberek továbbra is érdeklődnek Isten személye iránt.

A feliratot mintegy 200 londoni csuklós buszon, valamint Anglia-szerte, Skóciában és Walesben még 600 tömegközlekedési eszközön helyezték el. További plakátok jelentek meg a londoni metróban, amelyeken Douglas Adams sci-fi írótól, Katharine Hepburn színésznőtől és Albert Einsteintől vett idézetek szerepelnek.
A kampányt Ariane Sherine komédiaíró kezdeményezte (képünkön középen) , aki azonnal támogató társra talált az ismert ateista evolucionista biológus, Richard Dawkins személyében. Dawkins 5500 angol fontot adományozott . Összesen 140 ezer angol font gyűlt össze további több ezer támogató révén. Számos magánszemély hozzájárulása online érkezett. A támogatók között található a Brit Humanista Szövetség is.

Ariane Sherine-t az indította a kampány megszervezésére, hogy egy bizonyos weboldalon a következő üzenet állt: azok, akik elutasítják Istent, a pokol kínjai között töltik majd az örökkévalóságot. Sherine elhatározta, hogy „megnyugtató” ellenkampányba kezd. A hozzá csatlakozó Richard Dawkins nyilatkozatában kifogásolta, hogy mindenfelé keresztény és más vallási üzenetekkel kell szembesülnie, és a Parlamentben, a Lordok Házában is saját jogon ülnek az Anglikán Egyház vezetői.

A BBC kamerája előtt megszólaló járókelők kijelentették: „Láttunk már rosszabbat is a buszok oldalán.” A kamera tanúsága szerint azonban a másik oldal sem tétlenkedik: némely buszokon a felirat mellett már megjelentek a keresztek.

Olvasson tovább: