Kereső toggle

Sugar Babyk és Sugar Daddyk

Világjelenség a „támogatói kapcsolatok” iránti érdeklődés

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A boldogság megtalálását ígéri, miközben a pénzért sok mindenre hajlandó fiatal lányok (vagy akár fiúk), illetve a „szolgáltatásaikért” őket „támogatni” képes férfiak (vagy hölgyek) közvetítését végzi az első magyar „sugardating” társközvetítő oldal. Amennyiben mindez a luxusprostitúcióra, kitartottságra, illetve a kerítésre emlékeztet bárkit, az az oldal üzemeltetőinek szándéka szerint csak a véletlen műve.

Belép az ajtón egy magas, vékony, szőke lány, úgy 25 év körüli, de lehet, hogy fiatalabb. Sminkje, frizurája tökéletes, nyilvánvalóan időigényes munka produktuma. Drága parfümillat lengi körül. Szürke mini pólóruhájához egyező színű Prada táskát hord. Legalább 10 centiméteres magassarkújában magabiztosan lépked. Arca nem ostoba, tekintetéből nem süt az üresség. Egyetemista. Első látásra nőies, intelligens, dekoratív és sikeres. Ő egy Sugar Baby.

A termék. A keresleti oldalon érkezik egy jóképűnek nem nevezhető, de jól öltözött, ápolt férfi. Akár házas is lehet, de nincs rajta jegygyűrű. Léptei sietősek, dinamikus a mozgása, mint aki tudja, mit akar. A státuszszimbólumok egy befutott üzletembert, cégvezetőt vagy vállalkozót sejtetnek. Kései negyvenes vagy korai ötvenes lehet, mindenesetre elég idős ahhoz, hogy akár a Sugar Baby apja legyen. Csakhogy ő nem az. Ő nem daddy, hanem Sugar Daddy.

Az ő „egymásra találásukat” segíti a puncs.hu, amelynek üzemeltetői a nemzetközi trendeket meglovagolva hozták létre az első magyar „sugardating” oldalt. „Ez az oldal a boldogságról szól, amit keresünk. A boldogságot pedig olykor a szürke hétköznapok során nem találjuk, nem is találhatjuk meg. Kikhez szólunk? A szépségükkel és intelligenciájukkal tisztában lévő fiatal lányokhoz és fiúkhoz ugyanúgy, mint az elfoglalt, tehetős úriemberekhez vagy hölgyekhez, akik megosztanák életük egy szeletét a másikkal, akit kölcsönösen boldoggá tudnak tenni” – írják az oldalon a szerkesztők, akik kínosan ügyelnek arra, hogy az úgynevezett „sugar” kapcsolatokról az érdeklődőknek egy kölcsönösen előnyös, következmények nélküli hosszú távú együttlét, és ne a (luxus) prostitúció ugorjon be. A „jegyzőkönyv kedvéért” hangsúlyozzák is, hogy a „pénzért szexet kínáló tagok, és escortok azonnal törlésre kerülnek”.

„Ki ne szeretne kellemes társasággal utazgatni, kikapcsolódni, kiállításokra, megnyitókra, gyertyafényes vacsorára járni, vitorláson kortyolni a kedvenc koktélját vagy éppen egy eldugott, ámde gyönyörű szállodában kipihenni a mindennapok fáradalmait?” – teszik fel az álnaiv kérdést, cinikusan azt állítva, hogy a Sugar Babyk és a Sugar Daddyk viszonya semmiben nem különbözik egy hagyományos szerelmi vagy hosszú távú kapcsolattól, és a „lényege nem a pénz, hanem a vagyon nyújtotta lehetőségek közös megélése”. Éppen úgy, mint „dédszüleink korában”, amin persze nem a házastársi hűséget vagy a gyerekvállalást értik, hanem azt, hogy „a kérőnek megfelelő anyagi háttere, biztos megélhetése legyen”. Az oldalhoz kapcsolódó blogban pedig olyan égető kérdésekre találhatnak választ az érdeklődők, mint hogy „Mit tegyünk, ha több Sugar Babynk is van? Vagy szeretnénk, ha lenne?”, „Miért lehet jobb egy Sugar kapcsolat, mint egy házasság?” „Lehet-e egyensúlyozni a Sugar Daddy és egy fiatalabb pasi között?”

Cukrosbácsi kerestetik

A Sugar Daddy–Sugar Baby típusú érdekkapcsolatok világszerte egyre gyakoribbak. Fiatal, főként huszonéves lányok online sugardating oldalakra jelentkeznek fel, hogy megtalálják azt a „cukrosbácsit”, aki felszabadíthatja őket a diákhitel súlyától vagy kifizeti a felsőfokú oktatással járó olyan költségeket, mint például az albérlet vagy a tandíj, és természetesen ezen felül is ajándékokkal halmozza el őket. A Sugar Daddynek cserébe van társasága, akivel villoghat, és szó szerint ugyan nem a szexért fizet, ám a történetnek ez is hangsúlyos része. Nem véletlen, hogy Ron Weitzer, a George Washington Egyetem szociológusa light prostitúciónak nevezte el a jelenséget. A puncs.hu oldalon regisztrált hölgyek bemutatkozásából szintén az derül ki, hogy ők maguk sem dőlnek be az oldal „propagandájának”, nagyon is jól tudják, mit várnak tőlük, ezért a kihívó képek mellett nem ritkák az ilyen jeligék: „érzéki és szenvedélyes”, „érezzük jól egymást”, „élj a mának”, „a vágy az embert csak félútig viszi”. A támogatóra vágyó lányok között sok a huszonéves, középiskolai vagy felsőfokú végzettségű. Az oldal egyik blogbejegyzése a Sugar Babyk bemutatása kapcsán az egyetemista lányokat egy külön kasztba sorolja. „Általában fiatal, alig huszonéves lányok – aki szereti a nagyon hamvas szépségeket, annak biztos tetszeni fognak. Abból kiindulva, hogy bejutottak egy felsőoktatási intézménybe, valószínűleg intelligensek is, bár azért kar és intézmény szerint lehetnek különbségek. (…) Ki-ki eldöntheti, hogy neki mi jön be jobban: egy bulira fókuszáló, életvidám, de nem igazán ambiciózus, kissé lusta fiatal, vagy egy olyan, aki komolyan veszi a tanulást – és akkor bele kell kalkulálni, hogy vizsgaidőszakban nem fog ráérni, esetleg máskor se szabad annyira, mint amennyire szeretnénk. Esetleg a két szélsőség közötti személyiség, akinek fontos a tanulás, de azért nem az az első az életében.”

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható.

Olvasson tovább: