A szakértők szerint, amikor az átlaghőmérséklet +7 Celsius-fok alá csökken (azaz a hőmérséklet-ingadozásból fakadóan hajnalban már fagy), érdemes lecserélni a nyári gumiabroncsokat a télire. A téli gumik a +7 fok alatti, őszi–téli útviszonyokra készülnek, jobban tapadnak az úthoz, lágyabb anyagból készülnek, mint nyári társaik. Rendeltetésszerű használattal kevésbé kopnak. Szakemberek szerint télen 2-4 hetente, hideg állapotban célszerű ellenőrizni a gumiabroncsok légnyomását, mert az optimális érték szinten tartásával maximalizálni tudjuk az élettartamukat és a tapadásukat. Emellett minimum 4 milliméteres futómintázati mélységre van szükség ahhoz, hogy a téli gumiabroncs lamellái és a vízelvezetés kellően hatásos legyen. Nem ajánlott hat évnél öregebb abroncsokkal járni.
Három évnél idősebb akkumulátor esetén ajánlott ellenőrizni annak teljesítményét, ugyanis nagy hidegben az jelentősen csökkenhet, ami nehézkessé teheti az indulást. Az olajszint, a fékek, a légszűrő ellenőrzése szintén elengedhetetlen gyakorlat a téliesítés során.
Kétségtelenül az autó gumialkatrészeinek legnagyobb ellensége a fagy. Az ajtók tömítő gumijai, az ablakok gumipereme különös figyelmet igényelnek. Ezek megóvására sokan a szilikont ajánlják, azonban a spray formájú termékekkel igencsak nehéz a gumicsíkokat gazdaságosan kezelni. Alternatív megoldásként paraffinolajat is lehet használni.
Kicsoda Charlie Kirk, Trump titkos fegyvere?
A 31 éves evangéliumi keresztény influenszer, aki egyetemisták millióit mozgósította a választások előtt »
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »