Kereső toggle

Elindult a magyar névjegy-startup! 3. rész

Nemzetközi kampányban debütál a névjegykártya forradalmasítását meghirdető Slipto.com projekt

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Több mint másfél éves tervezés és fejlesztés után a nyilvánosság elé lépett az egyik legújabb magyar startup vállalkozás. A Slipto.com nevet viselő projekt alapítói megelégelték a papír alapú névjegykártya kezelésével járó fáradalmakat, és olyan megoldáson dolgoznak, amely végérvényesen megváltoztathatja a kapcsolati adatok („kontaktok”) tárolásának és küldésének a módját.

Nem kisebb célt, mint a globális kontaktmegosztás forradalmasítását határozza meg elsődleges céljaként a Slipto.com projekt. „Chuck Norrist leszámítva mindenki tudja, milyen érzés elveszíteni valakinek a telefonszámát, vagy olyan névjegyet kapni, amelyet a telefonunk nem tud kezelni” – áll a magyar startup bemutatójában.

A humoros bemutatkozó szövegből kiderül: a csapat tagjai olyan általános problémákat is igyekeznek megoldani, mint például amikor a feleség kimossa a férje egyik névjegykártyáját, vagy azt, amikor csupán a név alapján már nem emlékszünk rá, kitől is kaptuk a kártyát.

A hasonló problémák konkrét megoldása okostelefon alkalmazásokban érkezik – ígéri a Slipto.com. A csapat tagjai által fejlesztett ingyenes applikációkkal modern, trendi névjegykártyákat hozhatunk létre, melyeket aztán a Slipto intelligens megosztás funkciójával néhány pillanat alatt továbbküldhetünk. Az alkalmazás automatikusan felismeri, hogy ki van a közelünkben, így nincs szükség semmilyen egyéb (például Bluetooth, vagy NFC) kapcsolódásra.

De itt még nem áll meg a történet. „A rendszer egyik legfontosabb funkciója, hogy ha változik a telefonszámom, akkor azoknál is azonnal frissülni fog, akiknek korábban elküldtem a névjegyem” – mondja Piros Péter, a projekt fejlesztési vezetője. Elmondása szerint a Slipto másik egyedisége abban rejlik, hogy platformfüggetlen, azaz különböző típusú (iPhone, Android, Windows Phone, stb.) telefonok és tabletek közötti egyszerű, gyors adatátvitelt tesz lehetővé.

A fentebb már idézett bemutatkozó szöveg a Kickstarter.com weboldalon látható. A Slipto ezen a felületen jelenik meg először. A projekt ötletgazdája, Locsmándi Zsolt a Hetek kérdésére kifejtette: „A közösségi finanszírozás területe Magyarországon csak szűk körben ismert jelenség, de úgy láttuk, ez a megfelelő megoldás a számunkra” (A közösségi finanszírozásról bővebben lásd keretes írásunkban.)

A Slipto 51 napos kampányt indított, melynek során 1 dollártól 55 dollárig bárki támogathatja a projektet. A támogatások segítséget nyújtanak a rendszer további fejlesztésében, másrészt jelentős előnyökhöz juttatja magát a támogatót is. Aki időben támogatja a Sliptót, egyedi névjegykártyára tehet szert, amely jelzi: a tulajdonosának komoly szerepe volt a rendszer fejlesztésében.

„11 féle támogatási lehetőséget kínálunk azoknak, akik úgy gondolják, ideje modernebb keretekbe foglalni a névjegyek kezelését. Komolyan gondoljuk, hogy minden támogatónknak nagy hálával tartozunk, ezért az egyedi kedvezményeken túl minden támogatónknak felajánljuk, hogy a nevüket megjelentetjük az alkalmazásokban, mint hivatalos támogatónk” – mondja az ötletgazda, hozzátéve: limitált darabszámú jutalmakat is elérhetővé tettek, valamint a Tiszteletbeli Társalapítói címet is meg lehet szerezni.

A csapat az elmúlt hetekben mérföldkőhöz érkezett. A teljes rendszer sikeres tesztelése valósult meg, azaz már kiadható állapotba került az összes adatot kezelő úgynevezett felhő-technológia, illetve az első okostelefon alkalmazás is. „Elérkezettnek láttuk az időt, hogy kilépjünk a nyilvánosság elé – mondja Locsmándi. A kampány első napjai nagyon jól sikerültek, és bízunk benne, hogy hazai és nemzetközi szinten is még több új támogató szavaz bizalmat a Sliptónak.”

 

Közösségi finanszírozás

2014-ben 3,3 millió támogató több mint 529 millió dollárt (azaz 151 milliárd forintot) adakozott a világ legnépszerűbb közösségi finanszírozós oldalán, a Kickstarter.com-on. A néhány éve kezdődött jelenség és az arra épülő oldalak működése egyszerű: jellemzően új, még nem létező projektek indíthatnak saját kampányt egy szigorú jóváhagyási folyamat után. A kampány oldalán részletesen (szövegben, képekkel, videóval) bemutatják a terméküket. Ezzel egy időben azokat, akiknek tetszenek a tervek, arra kérik, hogy alacsony összegekkel támogassák a megvalósulását. A különböző összegű támogatásért cserébe pedig jutalmakat ajánlanak fel. A kampánynak az ötletgazdák által előre meghatározott időtartama van, mely jellemzően 20–60 nap. Az elérendő összeget szintén a projekt készítői tűzik ki. Bár több modell létezik, a legnépszerűbb oldalnál sikertelen projekt esetén a támogatóktól eleve nem vonják le a támogatás összegét; sikeres projektnél pedig a néhány százalékos közvetítői jutalék levonása után továbbítják az összegyűlt összeget a projekt készítőinek.

 

Te is benne lehetsz

A kampány kitűzött összege: 10,000 USD
A kampány időtartama: 51 nap
A kampány elérése: http://slipto.com/kickstarter
Slipto weboldal: www.slipto.com
Hivatalos indulás: 2015. nyár

Olvasson tovább: