Kereső toggle

Teszt: Renault Scénic 2. generáció

Miénk itt a tér

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A Renault jól ráérzett az alsó középosztályban jelentkező piaci "vákuumra",
nevezetesen, hogy a kisebb pénztárcájú embereknek is igényük van a buszlimuzinos életérzésre.
Az 1997. esztendőben az év autójának választott Scénicből eddig több mint 700 ezer
darabot gyártottak, a vásárlókedv azóta is töretlen, az egyterűek kategóriája az
utóbbi évek legdinamikusabban fejlődő piaci szegmense lett.

A Scénic által megsütött tortából olyan márkák kívántak meg egy-egy szeletet,
mint a Citroën Picasso, a Fiat Multipla, a Mazda Premacy vagy az Opel Zafira. Szükséges
volt tehát egy tartalmi és esztétikai megújulás, a vezető piaci szerep megőrzéséhez.
A Scénic nemcsak az aktív szabadidőtöltés autója, hisz kompaktmérete (hossz: 415
cm, szélesség: 170 cm, magasság: 168 cm) könyny? belvárosi parkolást is lehetővé
tesz. A Scénicnek jellegzetes "kedves" arca van, külső méretei alapján nem
gondolnánk, hogy beszállva mennyire kitágul a tér. Az egyterűek egyik sajátossága a
magas üléspozíció, a megemelt padló jóvoltából nem be-, hanem felszállunk az ülésekbe.
Nem utolsó szempont az sem, hogy jobban rálátni a forgalomra, így hamarabb tudunk reagálni
a forgalmi szituációkra.



A biztonságból nem engednek



Az alsó középkategóriában úttörőként alkalmazta a Renault a felsőbb osztálybeli
biztonsági megoldásokat. Nem kell felárat fizetni az ABS-ért, de a két első és az
oldalsó légzsákokért sem. Az első sárvédők deformálható m?anyagból készültek,
5-10 kilométerrel történő koccanásokat maradandó károsodás nélkül elviselnek. A
Scénicnek dupla padlólemeze van, amely védi az elektromos vezetékeket, fékcsöveket,
de itt kapott helyet a 60 literes üzemanyagtartály is. A kettős fenéklemeznek köszönhetően
ütközéskor nem az utastér roncsolódik elsődlegesen.



Variációk



Mind az öt ülés előre-hátra csúsztatható, a hátsók kivehetők, áthelyezhetők,
lehajtva asztalkává alakíthatók, az első ülések háttámlájából szintén asztal
nyitható fel. A kalaptartót – melyet négyféle helyzetben variálhatunk – igazi nehézfejűeknek
tervezték, ugyanis teherbírása 50 kilogramm. Ebben a kategóriában kardinális kérdés
a csomagtér nagysága, ez alaphelyzetben 410 liter, de szükség esetén 1700(!)
literesre bővíthető. Ha ez sem lenne elég, még 19, különféle helyen elhelyezett
praktikus rakodóhely áll rendelkezésre 100 literes befogadóképességgel. A hátsó üvegablak
nyitható, így a csomagtérajtó kinyitása nélkül hozzájuthatunk a cókmók tetején
lévő dolgokhoz. A fűtés a tér nagysága miatt kissé késve adja a banánérlelő
meleget, ami a hátsó utasok lábaihoz is oda van vezetve. A közép konzol elejében zárt
hűtőrekeszt alakítottak ki, az itt elhelyezett dobozos üdítőket csak a hideg rázza,
a futóm? ugyanis nemcsak a kisebb, hanem a nagyobb úthibákat is elnyeli – ennek
legjobban az aszfaltmunkások örülnek. Említésre méltó még az intelligens ablaktörlő,
amely álló helyzetben lassabban töröl, rükvercbe kapcsolva pedig elindítja a hátsó
törlőlapátot.



Hajtás



A viszonylag nagy hasmagasságnak és a 15 colos kerekeknek köszönhetően gyengébb
terepen jól elboldogul a Scénic. Végre meg tudtam állni a garázskapu előtt: 100
km/h-ról lassítva a 41,5 méteres fékút körökkel jobb, mint az első generációs
modellé volt – most már mind a négy kereket tárcsafék lassítja. Az egyterűt vásárlóknak
nem kell a gyorsaság rovására kompromisszumot kötniük, a Scénic hozza a személyautós
menetteljesítményeket. A nyugodtan és a dinamikusan vezető vásárlók is megtalálják
az alkatuknak megfelelő "erőművet": 1,4 - 95 LE; 1,6 – 107 LE; 2,0 – 140 LE;
1,9D – 65 LE; 1,9DTI – 100 LE. Az RT, RXE, RXT felszereltségi fokozatban megvásárolható
Scénic már alapállapotban tartalmazza a következő felszereléseket: ABS, négy légzsák,
5 darab hárompontos biztonsági öv erőhatárolóval és övfeszítővel, 5 darab fejtámla,
ISOFIX gyermekülés-rögzítési lehetőség, elektromos fékerőszabályozó, elektromos
első ablakok és külső tükrök, központi zár, indításgátló, első ködfényszórók,
tengelyirányban állítható kormányoszlop, állítható magasságú vezetőülés
gerinctámasszal, digitális olajszint-visszajelző, pollenszűrő és belső levegőkeringtetés.

A 3 millió 580 ezer forintos indulóár, a 12 év korrózió elleni garancia és a gazdag
alapfelszereltség ideális választássá teszi a megújult Scénicet.

Olvasson tovább: