hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Új rákterápia?

2012. 01. 19.
Kis energiájú elektromágneses sugárzással gyógyítaná a rákot egy amerikai, brazil, francia és svájci tudósokból álló kutatócsoport. Az új rákellenes terápiát kidolgozó kutatók egy kanál alakú miniantennával juttatták a gyenge elektromágneses sugárzást a betegek szervezetébe. Az előrehaladott májrákban szen­vedő betegek az antennát a szájukban tartva napi háromszor részesültek az újfajta kezelésben, aminek eredményeképpen a tumor mérete csökkeni kezdett, míg az egészséges szövetek érintetlenek maradtak. A kutatók a British Journal of Cancer című tudományos folyóiratban számoltak be az első ered­mé­nyekről, hangsúlyozva, hogy többéves további kutatásra van ahhoz szükség, hogy rutinszerűen alkalmazni lehessen. „Ez egy új gyógymód, teljesen ártalmatlan, és más terápiákkal együtt alkalmazható" - nyilatkozta Boris Pasche, az Alabamai Egyetem professzora, egyben a kutatócsoport vezetője. Pasche professzor beszámolt arról is, hogy az Élelmiszer- és Gyógyszer-enge­délyezési Hivataltól (FDA) engedélyt kapott a nagy létszámú klinikai kutatásokhoz is.

Boris Pasche és kutatócsoportja közel két éve figyelte meg, hogy laboratóriumi körülmények között az alacsony intenzitású elektromágneses sugárzás lassítja a rákos sejtek növekedését a sejttenyészetben. A kutatás egyik külön érdekessége, hogy a rák típusától függően más-más frekvenciájú sugárzás - 0,1 Hz és 114 kHz között - bizonyult hatékonynak. Az eredményekről a Journal of Experimental and Clinical Cancer Research című lapban számoltak be 2009-ben, de akkor még nem adtak semmilyen magyarázatot a jelenségre. A közelmúltban megjelent cikkükben viszont már arról számoltak be, hogy kísérleteik arra utalnak, hogy az alacsony energiájú elektromágneses sugárzás a rákos sejtek génjeinek aktivitását csökkentette, egyes esetekben megszüntetve az osztódásra való képességüket. A kísérlet külön érdekessége, hogy a terápiához nagyon alacsony energiájú elektromágneses sugárzást, vagyis a mobiltelefonok által kibocsátott sugárzás század-ezred részét alkalmazzák.

A kutatók arra számítanak, hogy ezzel az eljárással elsőként a mellrák, de más daganatos betegségek gyógyítására is képesek lesznek.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!