Kereső toggle

Sóhivatal az interneten

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Ausztriában megnyílt a közmondásos sóhivatal az Interneten: a hivatalok packázásaitól
az autószerelők megbízhatatlanságáig számtalan kategóriában lehet panaszkodni a címen,
de itt csupán látszat, hogy nem történik semmi. Az Internet-közönség olyan lelkesen
él a lehetőséggel, hogy az elektronikus sóhivatal fennállásának alig két hete
alatt Ausztria 20-30 leggyakrabban látogatott honlapja közé került. A zseniális ötlet
a fiatal Barbara Muchától származik. Mucha asszony egy kiadóhivatal vezetője, amely
eleinte egy családi hetilapot adott ki. Később évente egyszer megjelentetett egy
tesztmagazint, amely kizárólag a kereskedelemmel és szolgáltatással foglalkozott. A
kereskedők és szolgáltatók eleinte enyhén szólva utálták a dolgot, később
azonban megenyhültek, mivel kiderült: a lapban megjelent rossz minősítések alapján végrehajtott
változtatások megnövelték a forgalmukat.

Ebből a magazinból született az internetes panasziroda ötlete. Mostanra az érintettek
a jelek szerint megokosodtak: a bútorkereskedelem oldalát például Ausztria legnagyobb
idevágó cége szponzorálja, amennyiben minden őt szidalmazó panaszos kap egy kis jóvátételt,
például egy apró ajándék formájában. Magyarán szólva mostanra a szolgáltatók
tudni akarják, hogy mi a hiba, mert ez segít abban, hogy kijavítsák a problémákat.
Az emberek pedig boldogan panaszolják fel a hivatalban, a kórházban, az élelmiszerboltban
elszenvedett sérelmeiket. Úgy látszik, ezek a kis mindennapi bosszúságok maradandó
nyomot hagynak bennünk: akad, aki a honlapon évekkel korábbi gondját tette közzé. Az
egyes kategóriákban jelzik a honlapon, hogy hány bejegyzés van, ebből hány új, a
tartalomjegyzékből lehet kiválasztani, melyiket akarja elolvasni a látogató, s
mindegyikhez nyomban hozzáfűzheti véleményét, amely szintén felkerül a lapra. Kívánságra
minden bejegyzés megjelenhet névtelenül, de csak ha az illető a szerkesztőségnek
megadta nevét és címét, netán e-mail címét. A (kívülállók számára)
legmulattatóbb panaszok vagy bekerülnek a szokásos évi tesztmagazinba, vagy (ezt Mucha
asszony még nem döntötte el) könyv alakban jelennek majd meg, de az első néhány hónapban
beérkezettek közül valaki 50 ezer schillinget is nyerhet. A honlap még alakul: lesz
terefere-oldal, mert sokan szeretik élőben megosztani mással bosszúságaikat, kereső
rendszer is lesz. Ami már biztos: a diemucha terjeszkedni akar Németországban és Svájcban,
ahol hamarosan kezdik reklámozni a honlapot, továbbá – bár ennek időpontja még nem
biztos – a közép-kelet-európai országokban is. (Vianovo)

Olvasson tovább: