1999. 12. 11.
Még ma is él az a "pozitív előítélet", hogy a németek pontosak és megbízhatók.
Sajnos a német vasutakról ugyanez a 90-es években már mind kevésbé mondható el.
Tavaly például csak a vonatok 86,7 százaléka érkezett meg menetrend szerint a célállomásra.
A több millió perces késés – a dráguló vasúti tarifákkal karöltve – sokak számára
elviselhetetlen, ezért az olcsóbb, de strapásabb buszozás, autózás, motorozás a XX.
század végén is "tömegsport" a jóléti NSZK-ban. A Deutsche Bahn AG nem a sztrájkokkal,
hanem elsősorban a szeszélyes, gyakorta viharos – felsővezeték-szaggató, fákat kidöntő
– időjárással és a jövő évi hannoveri világkiállítás, az Expo 2000 miatti építési,
javítási munkálatokkal indokolja a lokomotívok gyakori késését. Az aktuális vizsgálatok
szerint 1999 második félévében a németországi vonatoknak körülbelül egyharmada érkezett
meg később a menetrendben jelölt időpontnál, noha a szakemberek 95 százalékos
pontosságot tartanának elfogadhatónak. (M. G. Berlin)
Tovább olvasná?
Ez egy cikk a hetilapból, amit online előfizetést követően belépéssel elér.
Vagy vásárolja meg a lapot az újságárusoknál.