Halványuló nyakkendő-remények
1998. 12. 12.
"Belépés csak nyakkendő nélkül" – olvasható a divatszakma egyre több
rendezvényén. Így aztán – Giorgo Armani olasz divatcézárt utánozva – mind több
férfi visel ing és nyakkendő helyett pólót a zakója alatt. A nyakkendő már régóta
nem kötelező a hivatalokban sem. "Azelőtt vasárnaponként még öltönyben indultak
sétálni a férfiak" – emlékezik vissza a jobb időkre Ploenes krefeldi nyakkendőkészítő.
A kényelmes pólóing gyors elterjedése elkeseríti a nyakkendőkészítőket. Hivatalos
adatok szerint az utóbbi években rendkívüli mértékben csökkent a nyakkendővásárlás,
emiatt azután visszaesett a gyártás is. Míg 1991-ben Németországban még 16,1 millió
nyakkendő készült, addig tavaly ez a szám már csupán 4,8 millió volt, és a
forgalmazott összeg 147,4 millióról 53,6 millió márkára esett vissza. A bajokat tetézi,
hogy a koreai konkurencia is nagy veszteségeket okoz a német nyakkendőkészítőknek.
1997-ben 13,1 millió nyakkendőt importáltak Dél-Koreából, összesen 98,6 millió márka
értékben. Ennek következtében jelentősen csökkent a német nyakkendőkészítők száma.
A korábbi hatvannal szemben ma már alig húszan űzik ezt a mesterséget Németországban.
Egyedül Krefeld az a hely még, ahol mintegy kétezer embert foglalkoztat a nyakkendőkészítő-ipar.
A reménysugár azonban még nem aludt ki teljesen. Az 1999. évi őszi és téli divatban
újból megjelennek majd az öltönyök és velük együtt a nyakkendők is. Ráadásul
akadnak férfiak, akik kedvüket lelik a nyakkendőben. Ehhez járul még az is, hogy a
mai férfi szívesebben vásárolja maga a nyakkendőjét. Ez pedig azért jó a szakmának,
mert a férfiak kevésbé törődnek az árral, mint a nők
(MTI)
Tovább olvasná?
Ez egy cikk a hetilapból, amit online előfizetést követően belépéssel elér.
Vagy vásárolja meg a lapot az újságárusoknál.