Kereső toggle

Utazz tudatosan!

Mire figyeljünk utazás előtt?

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Kora tavasszal egyre többen választják ki, hogy hol szeretnének nyaralni, és szerencsére ma már kevesebbet hallani csődbe jutott utazási irodákról is. Ennek ellenére sem árt körültekintőnek lenni.

A közelgő utazási szezon miatt már most egyre többen választják a last minute helyett a first minute foglalásokat. Az utazók egyre tudatosabbak és sokan saját maguk szervezik meg az utazásukat.

A legtöbb panasz a szálloda minőségére és komfortfokozatára, elhelyezkedésére, a meghirdetett programok minőségére vagy épp azok elmaradására van. De a rossz minőségű ellátás és a wellness-szolgáltatások hiányossága is rendszeresen előkerül”– mondta kérdésünkre Darai-Nagy Judith, a Smart Travel utazási iroda ügyvezetője. Szerinte a repülős utak legjellemzőbb problémái, a járatok jelentős késése, törlése, az emiatt fennálló kártalanítási kötelezettség elutasítása vagy a helyszíni utasfelvétel során kiszabott büntetések a túlméretezett csomagok miatt. A másik gyakori akadály a kellemetlen, nem várt események, mint: betegség, baleset miatt meghiúsult utazások, ami miatt az utasok kénytelenek lemondani az utazást. De útlemondási biztosítás megkötésével a jelentős anyagi kár elkerülhető.

Épp ezért csak megbízható irodára bízzuk a szervezést! Kössünk biztosítást, és az sem mindegy, hogy pontosan kivel és mire szerződünk! A csomagok sérüléséről vagy lopás gyanúja esetén a kártalanítás miatt mindig kérjünk reptéri jegyzőkönyvet a helyszínen – ennek hiányában egyetlen biztosító sem fizet! Ha nem vagyunk valamivel elégedettek, rögtön jelezzük és minden eseményt fotóval vagy videofelvétellel dokumentáljunk!

„Ami esetleg még veszélyes lehet a szállásfoglalós oldalaknál – és ez különösen a kis szálláshelyeknél fordulhat elő – hogy egymásra foglalás történik. Gyakorlatban ez annyit jelent, hogy nincs foglalási rendszere a vendégháznak, a szállásfoglaló oldal 100 százalékra befoglalja a házat a nála érdeklődőnél, miközben a szálláshely tulajdonosa egy egyéb fórumról érkezett foglalást is felvesz. Nyilván, ez nagyobb szálláshelyeknél nem fordulhat elő, mert össze van kötve minden foglalási naptár egymással. A Szállás Másképp ezért is más, mert amellett, hogy különleges szálláshelyeket tömörít, egyesével kéri le a kapacitást a szálláshelyektől.” – meséli Nagy-Brieger Vica, a Szállás Másképp vezetője.

Gyetvainé Zováth Anikó a KidsOasis ügyvezetője mindezt ezzel egészíti ki: „Ha családdal utazunk, mindenképpen olyan szálláshelyet válasszunk, ahol a család minden tagja jól érzi magát. Vigyázat! – sok a magát családbarátnak nevező szálláshely, de ez többnyire kimerül abban, hogy van gyerekkedvezmény, babaágy, etetőszék! A foglalásnál tájékozódjunk, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt a szálláshely, nem mindegy, hogy kisbabával vagy tinivel utazunk: más-más igényeik vannak. Érdemes már foglaláskor megadni, hogy milyen felszereléseket kérünk a szobába, tájékozódjunk, hogy például ad-e a szálloda babakocsit, hogy ne kelljen bepakolni a fél háztartást”.

Olvasson tovább: