Kereső toggle

Válságbiztos a magyar turizmus?

Új kihívások és új trendek az idegenforgalomban

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

„A pozitív tendencia biztató, de semmiképpen nem lazíthatunk” – állítja dr. Deák Imre, az idén 40 éves Danubius Hotels Group vezérigazgatója.

„A magyar vendégforgalom kiemelkedő eredményeket ért el az első hét hónapban, ha ez a tendencia folytatódik, rekordévet zárhat a turisztikai ágazat, amely „válságállóvá vált” – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára a Turizmus Világnapját beharangozó sajtótájékoztatón.

Magyarországon a turizmus zászlóshajójának az egészségturizmust tekintik, amit a természeti adottságok, a fürdőkultúra és a hagyományok is egyértelműen alátámasztanak. Hazánk egyedülálló, világviszonylatban is jelentős gyógyvízkészlettel rendelkezik. Ráadásul a gyógyvizek országszerte, szinte minden régióban megtalálhatók.

Dr. Deák Imre, a Danubius Hotels Group vezérigazgatója szerint a válság a szállodaipart sem kímélte. „A válság bennünket is komoly kihívások elé állított, bár fő profilunkat illetően szerencsések vagyunk, mivel a gyógyturizmusban kevésbé voltak érzékelhetők a negatív tendenciák” – nyilatkozta az országos szinten elismert turisztikai szaktekintély.

„Az, hogy a turizmus túlélte a válságot, még nem jelenthető ki egyértelműen, de már annak is örülhetünk, hogy megállt a negatív tendencia a bevételeket illetően. 2008 óta először idén sikerült szolid emelkedést elérni az árbevételben” – összegezte a jelenlegi helyzetet a vezérigazgató.

Az utóbbi időben új trendek jelentek meg a turizmusban. Míg korábban a kiadós nyaralás volt általános, ma inkább többször, rövidebb időt töltenek szállodákban a pihenni vágyók. Ezenkívül egyre népszerűbbek az online foglalások, ami azért is említésre méltó, mert tipikusan személytelen kommunikációt jelent, ami a szállásfoglalásra régebben nem igazán volt jellemző.

„Az online foglalások száma szállodáinkban is növekszik, és a választásban fontos szerepet játszanak a szálláshellyel, szolgáltatással kapcsolatban fellelhető kommentek” – hangsúlyozta Deák úr.

A szakember szerint azonban nemcsak új trendek, hanem új kihívások is megjelentek az idegenforgalomban. A Malév megszűnése például komoly fejtörést okoz a szakmának. Hiába jön ugyanis több diszkontjárat, az nem a minőségi turizmus irányába mozdítja el a keresletet. A Malév-járatok kiesése az üzleti turizmus drasztikus csökkenését vonta maga után, és egyelőre pótolhatatlan űrt jelent a szállodákban.

A jövendő időszak talán legfontosabb feladata az idegenforgalmi szektor számára a konferenciaturizmus visszahódítása lesz.

„A jövőt tekintve fontos lenne, hogy a Magyar Turizmus Zrt. nagyságrendekkel több forrást biztosítson a desztinációs [hazánk mint célállomás] marketingre – fejtette ki Deák úr. – Folyamatos és agresszív jelenlétre lenne szükség a nemzetközi piacokon, nem csak a fő küldő országokban. Ehhez pedig nagyon sok pénz kell, de egyértelmű befektetésként nagyon sokat is hozna.”

Olvasson tovább: