Kereső toggle

Az emberi tényező

Nagy Kreatív Nap, 2008. április 17.

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Hiába a hangzatos csapatnév, ha nincs, aki a gólokat rúgja. A kommunikációs
ipar legtöbb baja visszavezethető személyzeti problémákra. Nagy Kreatív Nap
konferencia idén a humán kérdésekkel foglalkozik.

Hogyan gazdálkodjunk a tehetséggel? Miként törhetnek át alkotások fizikai és
szellemi határokat? Hogyan mozoghat a tehetség a globális piacon? Mitől kreatív
a média? A délelőtti plenáris előadásokon többek között a fenti kérdésekre
válaszolnak neves külföldi előadók.

A meghívott vendégek: a világ 65 országának 300 ügynökségét magába foglaló
független hálózat, a thenetworkone elnöke, Julian Boulding; az Auszráliában
eltöltött évek után a magyar piacra visszatérő médiaszakember, Simon Powlett, a
PHD Hungary médiaügynökség ügyvezető igazgatója; Nina Dinjaski, szlovén
marketingszakember, újságíró, a globális piacon működő online tenderezéssel és
tehetséggazdálkodással foglalkozó Open Ad Net vezető munkatársa; valamint a
román reklámszakma egyik legismertebb „fenegyereke”, a számos rangos nemzetközi
díjjal elismert Adrian Botan, a McCann Erickson Bucarest kreatívigazgatója.



A délutáni szekciókon ismert hazai szakemberek keresik a választ az olyan,
emberi tényezőkkel kapcsolatos kérdésekre, mint hogy honnan jönnek a tehetségek,
lehet-e olcsón megkapni a tehetséges munkaerőt, miért hagyják el a tehetségek a
multikat, és hogyan hat ez a mozgás a magyar reklámpiacra, hány milliárdot
jelent az EU-s bizalom, és mi ennek az összegnek a sorsa, illetve létezik-e
marketingkommunikációs tízparancsolat.



A reklámügynökségek emberhiánnyal küzdenek, ugyanakkor nem tudják kitermelni a
tehetséges és tapasztalt szakemberek bérét, ami a szakmai színvonal esését
eredményezi. Van-e olyan modell, amivel ki lehet gazdálkodni a tehetséges
munkatársak fizetését? Ebben az alulfinanszírozott rendszerben hogyan lehet
kreatív gondolkodást fejlesztő tréningekre költeni? Mi a rövid és hosszú távú
túlélési stratégia? Az Art Directors Club Hungaryvel közösen szervezett
beszélgetésen ezeket a témákat boncolgatják a meghívott szakemberek.



A Honnan jönnek a tehetséges fiatalok? című kerekasztal-beszélgetésen oktatók,
reklámszakemberek, fejvadászok keresik a válaszokat a reklámszakmai oktatással
kapcsolatos kérdésekre: Felelős-e a reklámszakma színvonaleséséért a nem
megfelelő képzési rendszer? Van szükség a reklámszakmára specializálódott
oktatási műhelyekre? Megfelelő hátteret nyújtanak a nagy múltú művészeti
egyetemek, vagy fokozatosan átveszik szerepüket a magániskolák? Mi a helyzet a
marketingoktatással foglalkozó tanszékeken?



A Milliárdokat érő bizalom címet viselő kerekasztal-beszélgetésen marketing- és
médiaszakemberek, valamint a támogatott projektek képviselői beszélnek a Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség által kezelt európai uniós támogatások sorsáról.



A Légy tisztességes! kerekasztal-beszélgetés meghívott vendégei a
marketingkommunikációs szakma etikai helyzetéről beszélgetnek. „Ne kívánd meg
embertársaid szellemi termékeit, és ne lopd el őket! Ne hazudj, ne vezess félre!
Ne sértsd meg semmilyen téren mások érzékenységét! Ne légy korrupt!” Ha létezne
a marketingkommunikációs szakma számára kőbe vésett tízparancsolat, a fenti
pontokat minden bizonnyal tartalmazná. Parancsolatok híján önszabályozás és
különféle etikai kódexek szabályozzák a szakma tisztességes működését.



Idén is a Nagy Kreatív Nap zárásaként adják át a Kreatív szaklap évente
meghirdetett reklámversenye, a Hipnózis 2008 díjait, amelyre a 2007. január 1.
és december 31. között megjelent legjobb alkotásaival nevezhettek az ügynökségek
és a megbízók. A benevezett hirdetéseket vezető nemzetközi marketinges és
kommunikációs szaklapok főszerkesztői, szerkesztői értékelték, ami garanciát
jelent az objektív, hiteles és elfogulatlan döntésekre.



A kommunikációs szakma ott lesz! Ön sem hiányozhat!



Kreatív csoport



Részletek: www.nkn.hu

Olvasson tovább: