2005. 09. 20.
Az OECD számításai szerint Magyarországon a közlekedés okozta egészségügyi
és környezetvédelmi kár mértéke megközelíti az évi 1800 milliárd
forintot. Az egyre szaporodó forgalmi dugók által okozott időkiesés pedig
150 milliárd forintban számszerűsíthető. Igaz ugyan, hogy a közlekedési
szektor a gazdaság egyik húzóágazata, de tetemes költségvonzata is van. A
levegőszennyezés és a zajterhelés okozta betegségek következtében jelentősen
csökken a munkavégzés hatékonysága, nő a munkaidő-kiesés, romlik az épületek
állaga, és a forgalmas utak közelében lévő ingatlanok értéke csökken. A
közép-magyarországi régióban három évvel kisebb a várható élettartam
az ország többi részéhez viszonyítva, ami a levegőszennyezés okozta légúti
megbetegedésekkel magyarázható. Bár szinte nullára csökkent az ólom és
tizedére a kén-dioxid kibocsátása, az erőteljesen növekedő autóállomány
miatt a nitrogén-oxid-, a szén-dioxid- és a PM10- (10 mikrogrammnál kisebb részecskearány)
kibocsátás folyamatosan növekszik.
Tovább olvasná?
Ez egy cikk a hetilapból, amit online előfizetést követően belépéssel elér.
Vagy vásárolja meg a lapot az újságárusoknál.