hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Megújult a Citroën

2004. 11. 08.
A Citroën mindig is híres volt finom felfüggesztéséről és lengéscsillapításáról. A DS szériában bemutatkozó légrugózás javítása azonban sohasem tartozott az autószerelők legszebb álmai közé. Az új C5-ös hidraulikus rugózását öt évig, vagy 200 ezer kilométerig nem kell karbantartani. A C5-ösbe egy, a főcikkünk témaköréhez tartozó újítást is beépítettek: a sebességkorlátozó berendezést. A vezetőnek nincs más dolga, mint beprogramozni azt a sebességhatárt, melyet a rendszer – a gázpedál állásától függetlenül – nem enged túllépni.

Ugyanakkor, ha a sofőr gyorsabban szeretne haladni (például előzéskor), akkor elég egy hirtelen, erős gázadás. Az autóban kanyarkövető xenon fényszórók is helyet kaptak, melyek jelentősen megnövelik a látótávolságot, megvilágítva a korábban bevilágítatlan területeket is. Világújdonság a véletlen sávelhagyást érzékelő szenzorok beépítése, melyek megrezegtetik a vezetőülést, méghozzá azon az oldalon, amelyik irányban az autó elhagyni készül az úttestet. A C5-ös alapára 5 millió 450 ezer forint, de itt nem a hazai piacon megszokott "fapados" modellről van szó. Ebben az árban benne foglaltatik az automata klíma, bőrkormány, blokkolásgátló, vészfékasszisztens, menetstabilizátor,
kipörgésgátló, valamint hét légzsák, melyekből egy a vezető térdét és lábszárát védi. (K. S.)

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!