Az egész tetőrész meghatározó formai és funkcionális eleme a dupla napfénytető, melynek első részét és árnyékoló rolóját elektromotor mozgatja. Extraként rendelhető hozzá napelemes hűtőberendezés is, amely megakadályozza, hogy a parkoló autó belseje Nabukodonozor kemencéjévé változzon a kánikulai napon. A tágas utasteret igazi bőrkárpit és diófa berakások teszik otthonossá, és a négyzónás automata légkondicionáló berendezéssel mindenki egyéni mikroklímában utazhat. Az első ülések nemcsak fűthetők, hanem szellőztethetők is, de ez még nem minden! Az ülések formaváltoztatók, ugyanis belsejükben légkamrák találhatók, melyek a mindenkori haladás körülményeinek függvényében felfúvódnak vagy leengednek, tökéletesen megtámasztva a vezető és a jobb első utas testét. Az elődmodellhez képest újdonság az immár osztva dönthető hátsóülés-támla. Húsz literrel nagyobb, azaz 540 literes lett a csomagtér, amely alatt teljes érték? pótkereket találunk. A hátsó fejtámlák – a szokásos módon – a vezetőülésből gombnyomásra lehajthatók, a kormánykereket apró villanymotorok állítják ideális pozícióba. A vezetőülés, a kormány és a külső tükrök aktuális beállításáról háromféle memória gondoskodik. Tesztautónkat 2,7 literes, 177 lóerős, második generációs, Common Rail Injection dízelmotor hajtotta, melynek 425 Nm nyomatéka minden közlekedési szituációban megnyugtató dinamizmust biztosít. Az áramvonalas karosszéria alaktényezője 0,26 – ez még a 232 kilométer/órás végsebesség közelében is garantálja a csendes, komfortos utazást.
A CDI-motor sportos vagy öreguras vezetési stílust felismerő öntanuló váltóval van kombinálva, de a sebességfokozatok a kar jobbra vagy balra húzásával kézzel is kapcsolhatóak. Az E270 CDI igazi utazóautó: a majd 17 mázsás kocsival városban nem tudtam 10 liter alatt fogyasztani, országúton viszont 7 literrel is beérte. A Mercedes-Benz nemcsak a haladás, hanem a megállás területén is tempót diktál, elektrohidraulikus fékrendszerével, mely által a kanyarodáskor kerekenként eltérő a fékerő, szinte lehetetlenné teszi a kisodródást. 100 km-es sebességről mérve 37 méteres fékútja pedig méterekkel rövidebb bármelyik konkurens modellnél. A 11 millió 779 ezer forintos presztízsmodellre 2 év jótállást és 30 év átrozsdásodás elleni garanciát vállalnak; az olajcsere-periódus használattól függő, de maximum 30 ezer kilométer.