Kereső toggle

Teszt: Opel Corsa Easytronic

A nagy generáció

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Több mint hatmillió példányt adtak el az előző Corsa generációból, ami nem a véletlen vagy egy jól sikerült reklámkampány eredménye. Időközben a konkurens
modellek, így a Fiat Punto, a Peugeot 206, a Renault Clio és a Toyota Yaris alaposan átrendezték az eladási statisztikákat, így mondhatni kissé megkésve érkezett az új Corsa. 

Jó néhány évvel ezelőtt még elfogadott méret volt az alsó középkategóriában az Opel megújult kisautójának 2,5 méteres tengelytávja. A minden méretében megnövekedett Corsa barátságos belteret kínál akár 190 centiméter magas utasoknak is. A legszembeötlőbb külső változás, hogy a hátsó lámpákat biztonságos és törésmentes helyre helyezték át. Az e miatt megvastagodott c-oszlop következtében tolatáskor azonban nehézkesebb lett a hátralátás. A kategóriaátlagnak megfelelő 260 literes csomagtér alatt teljes érték? pótkereket találunk. A hátsó üléstámlák dőlésszöge három fokozatban állítható, és mind az öt utasnak jut fejtámla, melyek közül az első kettő aktív rendszerű. Biztonságtudatunkat erősítik még az Isofix csatlakozási pontok, a két első légzsák, az öt darab hárompontos biztonsági öv és a baleset esetén kiakadó pedálsor. 

A sebességfüggő elektromos szervókormány nagyobb sebességnél kellő visszajelzést ad az út minőségéről, parkoláskor viszont egy ujjal tekerhető a volán. A motorháztető alatt az Astrából jól ismert, és takarékos 1,2 literes, 16 szelepes, 75 lóerős erőforrás található. A kis Corsa nem is volt iszákos, városi fogyasztása 6,9 liter száz kilométerenként, nullától száz km-re pedig 14 másodperc alatt gyorsult fel.

Tesztautónkba egy igen kényelmes "Easytronic" nev? elektromos váltószerkezet volt beépítve, amely csak az 1,2 literes változathoz rendelhető. A váltóm?-specialista LuK cég szakembereivel közösen kidolgozott szerkezet egyszerre kínálja az automata váltó által nyújtott komfortot és a kézi váltás lehetőségét. Kuplungpedál nem lévén elektromotor gondoskodott a tengelykapcsoló mindössze három másodpercet igénybe vevő oldásáról. Mivel a Corsa teljes karosszériája galvánbevonatot kapott, az átrozsdásodás ellen adott garanciát 12 évre növelték, a kötelező szervizlátogatás, így az olajcsere is 30 ezer kilométerenként esedékes. 

A nyilvánvaló minőségjavulás ellenére az általános garancia időtartama továbbra is maradt az egy év. Figyelembe véve az egyedi váltómegoldást, a minőségi kidolgozást és a Corsa jó értéktartását, a 3 millió 302 ezer forintos vételár korrekt ajánlatnak tűnik. (K.S.)

Olvasson tovább: