Kereső toggle

Befolyásosabbak, mint a politikusok

A közösségi média az új hatalmi ág?

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Ami nincs az Instagramon, az meg sem történt – az Y generációtól fogva egyre inkább ez a jelmondat uralkodik. Ezért az internetes véleményvezérek milliós nézettsége komoly politikai fegyver, amelyet a hatalom sem hagyhat figyelmen kívül.

 

A tavalyi amerikai időközi választásokon már egyértelműen látszott, hogy az egyre nagyobb számban választókorba lépő fiatal generáció által használt közösségi médiafelületek akár olyan kezdő politikusokat is sikeressé tudnak tenni egy választáson, akik egyébként szakmai szempontból kevés kézzelfogható eredményt tudnak felmutatni.

A közösségi média kora

 

A szenátori posztokért zajló küzdelemben például Alexandria Ocasio-Cortez a maga 2,9 millió Instagram-követőjével simán nyerte saját körzetében a megmérettetést. Donald Trumpnak is óriási rajongótábora van, az amerikai elnök 12 millió Instagram-követővel büszkélkedhet. A tendencia egyre jobban érezhető, a statisztikák is alátámasztják, hogy a közösségi médiafelületek fogják meghatározni a 2020-as amerikai választásokat.

Az Instagram felhasználóinak száma évről évre ugrásszerűen növekszik, 2015-ben még 350 millióan rendelkeztek hozzáféréssel, ez a szám mára eléri a 800 milliót. Az Instagram feltörekvő tendenciái mellett stabilan tartják magukat a „megszokott” közösségi médiafelületek is, mint a YouTube, a Facebook és a Twitter (ez utóbbi ugyan nálunk még nem terjedt el oly mértékben, mint a többi, viszont Amerikában az egyik leginkább használt felületnek számít).

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg online a https://digitalstand.hu/hetek felületen.

Olvasson tovább: