Kereső toggle

Csillámok a fiú arcán

A szépségipar új trendje: célkeresztben a férfiak

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Ahogy az várható volt, a nemek közötti határok lebontása nem ért véget a több tucatnyi „társadalmi nemről” beszélő, furcsa szubkultúrák kialakulásával. A férfiak elnőiesítése a gendermozgalom eredménye, de mára dollármilliárdos iparág épült rá. A következmények beláthatatlanok, és messze nem csak marginális szubkultúrákat érintenek.

Jeffrey Star egy 32 éves youtuber. Azok közé tartozik, akik az egyre népszerűbb online kozmetikai tanácsadással szereztek hírnevet a legnagyobb videómegosztón, majd ezt meglovagolva saját szépségipari vállalkozást alapítottak. A saját neméhez vonzódó, eredeti nevén Jeffrey Lynn Steininger Jr. csatornájának több mint tízmilliós feliratkozója és egymilliárdot is meghaladó videó-össznézettsége van, ami igazolja, micsoda méreteket öltött a férfi-szépségipar iránti globális érdeklődés.

Jeffrey Star sikere mutatja, hogy az (egykor?) erősebbik nem – piaci méretekben is – felfedezi magának és használni kezdi a régebben szinte csak nők számára gyártott és forgalmazott szépségipari termékeket.

Körmösszalon a kocsma fölött

Az Elle magazin angol, online felületén július végén látott napvilágot egy cikk, amely ezt az új irányt tárja elénk. A szerző idézi benne a 26 éves Jay Jay Revlon nevű „performert”, aki elmondása szerint mindig kényelmetlenül érezte magát, ha körmöshez kellett mennie. A férfi saját megoldást eszelt ki: egy dél-londoni pub felső szintjén saját szalont nyitott, itt várta manikűrre és pedikűrre a férfiakat.

A hatás nem maradt el, hiszen elmondása szerint kortól, nemtől és bőrszíntől függetlenül áradni kezdtek a kuncsaftok az egyébként manikűrös-technikusi képesítéssel is rendelkező Revlonhoz. A csak férfiak számára nyitva tartó szépségszalonok a ’90-es években még alig léteztek Angliában, mára pedig sorra nyitják meg kapuikat. A szolgáltatási kör természetesen nem állt meg a körmök rendbetételénél, hiszen botoxolás, hajbeültetés, zsíreltüntetés vagy „testszobrászat” ugyanúgy elérhető ezeken a helyeken.

A homoszexuális szubkultúrából a mainstreambe

A gondosan ápolt, „alfa pillantással” rendelkező férfi esztétikája sokáig a homoszexuális szubkultúrához tartozók sajátja volt, hiszen a szemöldöküket kiszedő, kezüket bőrápolóval kenegető férfiakat a közvélemény a homoszexuális kisebbséggel azonosította. Ez sokakat visszatartott attól, hogy a nőkhöz hasonló módon viszonyuljon a kinézetéhez. Az a tény, hogy ebből a „kozmetikai szubkultúrából” lassan mainstream lett, kétségkívül a melegmozgalom sikerének, a médiában egyre többet látott LMBTQ színészek, művészek hatásának tudható be, bár a vásárlók köre messze nem korlátozódik a homoszexuális férfiakra. Egyes becslések szerint 2010 óta a férfi-szépségipar növekedési üteme felülmúlja a női szépségiparét, a számok nyelvén ez egy évente 50 milliárd dollárt termelő üzletágat jelent.

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg online a https://digitalstand.hu/hetek felületen.

Olvasson tovább: