Főiskolai oktatóként az órákon sokszor tapasztalom, hogy a nyugat-európai diákoknak természetesebben megy a prezentáció, mint sok kelet-európainak. Mit gondoltok, mennyiben köszönhető ez annak az általános és középiskolai oktatásnak, amiben részetek volt?
Herman: – Az általános iskolában nekünk sok drámaóránk volt, amelyeken hozzászoktunk ahhoz, hogy más szerepekbe is belehelyezkedjünk, játszunk. Ráadásul színpadon is sokat kellett előadnunk, tehát megszoktuk azt, hogy más emberek előtt szerepeljünk.
Dennis: – Nekünk az általános iskolában főleg könyvbeszámolókat kellett tartanunk mások előtt, és volt drámaóránk is, ami kötelező volt. Ezenkívül voltak olyan választható óráink is, amelyek mindig valamilyen plusz aktivitást és elkötelezettséget kívántak tőlünk. Például valamit képviselni kellett, ki kellett állnunk valami mellett, vagy el kellett magyaráznunk valamit a többieknek.
Ügynökök osztották meg az 56-os bajtársakat
Interjú Fónay Jenővel, a Pofosz alapító elnökével »
1956: a magyar menekülteket védő diplomata rejtélyes halála
Povl Bang-Jensen története »
„A Sátán újra a Földön lakik, és számos emberi testet öltött magára”
Németh Sándor beszéde az október 7-e utáni Izrael melletti szolidaritási tüntetésen »