Kereső toggle

Korszakváltás a kampányokban

Vesztésre áll a jobboldal a neten

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Miközben a Fidesz látszólag visszavette a stafétabotot a baloldaltól médiafronton, valójában a választási kampány itthon is új szintre lépett a közösségi oldalak és az alternatív hírportálok felértékelődésével. Ezen a térfélen pedig nem a jobboldalnak lejt a pálya.

Néhány héttel az önkormányzati választások után egyre több magyarázat lát napvilágot azzal kapcsolatban, hogy minek köszönhető az ellenzék várakozásokat felülmúló szereplése. Bár kezdetben mindenki a Borkai-botrányban kereste a jobboldali kudarc okát, egyre inkább úgy tűnik, hogy a kétségtelenül nagy port kavaró ügy mellett is bőven voltak hibák a Fidesz házatáján. Ráadásul hosszú évek után most először fordult elő, hogy a kommunikációs térben sem a kormánypártoknak kedvezett a pálya.

Lejtők

Az országos eredmények tekintetében jól látható, hogy azokon a területeken szenvedett súlyos vérveszteséget a Fidesz, ahol az internetet és a közösségi média platformjait használók komoly fölényben vannak. Információink szerint több jobboldali mérés hívta fel már korábban is a figyelmet arra, hogy a fővárosban, a megyeszékhelyeken és a nagyobb városokban a választók elsősorban már nem a nyomtatott médiából tájékozódnak. Az utóbbi időszakban több helyütt szép csendben kiépült egy alternatív hírportálrendszer, mely nem a megszokott fideszes „papagájkommandót” szajkózta, hanem egyedi helyi tartalmakkal szereztek maguknak hitelességet. Időnként ellenzéki szereplők is alapítottak ilyen sajtótermékeket, ilyen például az LMP-s Ungár Péter, aki Szombathelyen és Egerben is komoly médiahálózatot épített ki, és mindkét helyen sikerült is leváltania az ellenzéknek a kormánypártot.

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg online a https://digitalstand.hu/hetek felületen.

Olvasson tovább: