Kereső toggle

Szópárbaj

Támad a Fidesz, késik az MSZP

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Újabb kommunikációs csatát indított a kormány ellen a Fidesz. A párt
legújabb kezdeményezése a miniszterelnök és az MSZP választási ígéreteinek meg
nem valósulását taglalja. Az ellenoldal véleménye szerint Orbánék ismét csak azt
bizonyítják, hogy nem tudnak érdemi javaslatot tenni az ország érdekében.



Fotó: fidesz.hu

A Fidesz tájékoztatja az embereket az igazságról címmel meghirdetett keddi
sajtótájékoztatón Pokorni Zoltán alelnök jelentette be új kezdeményezésük igen
egyszerű indokát: „A kormány hazudott.” Ennek alátámasztására hívták életre A
hazugság ára című új kiadványukat, melyben olyan, egykori kormányoldali
nyilatkozatok és ígéretek szerepelnek, melyeket azóta készült statisztikákkal és
kimutatásokkal ütköztetnek majd. A bro-súrát mintegy három és félmillió magyar
háztartás számára kívánja kézbesíteni a Fidesz. A nyomtatott dokumentum mellé
hasonló címmel és tartalommal rendelkező internetes honlapot is indítottak; sőt,
szerdán megtörtént a jövönk.hu oldal
bemutatása is, ahol egy olyan „vitasorozat” beindítása a cél, melynek témái
többek között az igazságosság, az életminőség és az állam szerepe lesz.
Navracsics Tibor, a Fidesz frakcióvezetője (kis képünkön) a nyitólapon indokolja
a témaválasztást: „A mai kormányzati politika gyakrabban hivatkozik az
igazságosságra, mint ahányszor figyelembe veszi.”

Mind a nyomtatott, mind az online anyagban szerepelnek azon kormánypárti
politikusok nevei, akik szavazatukkal támogatták a 2007-es évi költségvetés,
vagyis a reformok elfogadását. Erre reagálva az MSZP sajtóirodája olyan
közleményt juttatott el lapunkhoz, mely szerint „bűnbakot csinálnak azokból a
politikusokból, akik merték támogatni a változásokat – akkor is, ha fáj”,
hozzátéve, hogy „a Fidesz ezzel az akciójával újból azt bizonyította, hogy
továbbra sem képes és nem is hajlandó érdemi javaslatokat tenni az országot és
az embereket érintő fontos ügyekben”.

Nem tűnik egyelőre ilyen tevékenynek a másik oldal. A lapunknak nyilatkozó
kommunikációs szakember szerint bár léteznek a kormány részéről is hasonló
kezdeményezések, ezek nincsenek eléggé központosítva ahhoz, hogy nagy hatást
fejthessenek ki. „A Gazdasági és az Egészségügyi Minisztérium is készít
reklámokat, ezek azonban széttartanak, nem egy üzenetet kommunikálnak” – tudtuk
meg. A szakember ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy az ígéreteinek
megfelelően valószínűleg a kormány is támadásba lendül majd: „Eddig ugyanis
semmiféle reklámanyagot nem láthattak a választók a reformok szükségességéről; a
reformkommunikáció ezt fogja pótolni.” A Kormányszóvivői Iroda szerint az ügyben
már „folyik a tervezés, de döntés még nem született arról, hogy a lakosságot
miként tájékoztatják a reformokról”. A tavalyi költségvetésből reklám és
disztribúciós célokra 420 millió forintot különített el a Miniszterelnöki
Hivatal, a 2007-esből pedig 1770 millió folyik a lakosság tájékoztatására –
tudatta lapunkkal az iroda munkatársa.

Szerettük volna megtudni, mennyit költ a Fidesz – Magyar Polgári Szövetség az új
kiadvány elkészítésére és kézbesítésére, ám Pokorni válaszát leszámítva,
miszerint „filléres összegről van szó”, sem a sajtótájékoztatón, sem utólagos
megkeresésünkre nem tudtak kérdésünkre konkrét választ adni.

Olvasson tovább: