Minden, csak a 4-es metró nem
1998. 12. 12.
Számos fővárosi infrastrukturális beruházásra kész hitelgaranciát vállalni a
kormány – hangoztatta Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi
miniszter miután hivatalában fogadta Demszky Gábort, Budapest főpolgármesterét. A tárgyaláson
elfogadtak egy 9 pontos megállapodást arról, hogy miként működik majd együtt a fővárosi
önkormányzat és a kormányzat Budapest fejlesztésében.
Demszky Gábor elmondta: a találkozón javasolta Katona Kálmánnak, hogy a nagyvárosok
tömegközlekedését normatív alapon társfinanszírozza a kormány, mert e nélkül a
jelenlegi színvonal sem tartható. A főváros erre a célra 4 milliárd forintot
szeretne kapni a költségvetésből.
A megállapodás szerint szakértői csoport alakul az elővárosi vasút bekapcsolódásáról
a főváros közlekedésébe, amelynek becsült költsége 50 milliárd forint. Ezzel a
beruházással a közúti utasforgalom 5 százaléka – naponta mintegy 120 ezer utas –
terelhető át a vasútra.
Nem közeledtek az álláspontok a 4-es metró megépítése ügyében. A közlekedési
miniszter továbbra is úgy véli "a 4-es metró ilyen finanszírozási és műszaki
tartalommal nem építhető meg". Demszky Gábor ellenben úgy véli, kínálatot kell
nyújtani azoknak, akik hajlandók otthon vagy a P+R parkolókban hagyni autóikat.
Egyetértettek azonban a tárgyalófelek egy Budapesttől északra megépülő híd építésében.
Január végéig kell döntést hozni arról, hogy előbb az M0-s hidat, illetve az északi
vasúti összekötő mellett megépülő közúti hidat kell-e megépíteni. Ettől a döntéstől
függ a Margit híd 4-5 milliárd forintos felújításának elkezdése is, mivel ehhez
csak az északi híd elkészülte után foghatnak hozzá – mutatott rá Demszky Gábor. (MTI)
Tovább olvasná?
Ez egy cikk a hetilapból, amit online előfizetést követően belépéssel elér.
Vagy vásárolja meg a lapot az újságárusoknál.