Kereső toggle

Zidane és az ingatlanbiznisz

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Zinedine Zidane, az algériai származású francia futball-legenda tehetségére most egy indiai ingatlanfejlesztő számít a legjobban – írta nemrég a Bloomberg. Egy mumbai üzletember ugyanis nem kevesebbet vár a most a Real Madrid vezetőedzőjeként dolgozó sportolótól, mint hogy új lendületet adjon a városi luxusingatlanok eladásának.

Az indiai Kanakia Spaces azért szerződtette a most negyvenhárom éves, egykori támadó középpályást, hogy a „Paris” névre hallgató lakóingatlan projektjének kivitelezésében és népszerűsítésében segédkezzen. Mindezt pedig Mumbai északi részén, a Bandra nevű új üzleti negyedben. Zidane aprojekt wellness márkanagykövete lesz, és a komplexum fitnesz- és sportalkalmatosságaiért felel majd. A cég természetesen nem hozta nyilvánosságra, hogy mindezért mennyit fizet majd a négygyermekes „Zizou-nak”, aki jelenleg a Real Madrid vezetőedzője.

Zidane nagyfokú biztonsági kísérettel érkezett meg a Mumbai belvárosában található sportkomplexumba, ahol egy sajtótájékoztatón bejelentették a kinevezését. Zidane még azt sem rótta fel, hogy mezítláb kellett részt vennie egy rendezvényen, amit a fejlesztő szervezett. Pedig aznap később még egy indiai divatbemutatón is részt vett, ő maga is tradicionális indiai öltözetben, majd Bollywood nagyjaival tartott panelbeszélgetést az együttműködés alkalmából.

A Paris-projekt egyébként – többek között – magában foglal egy négyemeletes Eiffel-torony és egy Louvre-piramis reprodukciót is. A kivitelezőnek már az eladásra szánt 464 apartman közel 43 százalékát sikerült értékesítenie. Ezek területe egyenként 70 és 120 négyzetméter között mozog, áruk pedig 37,6 millió és 64 millió rúpia (156 és 247 millió forint) közötti – állítja a vállalat. Az indiai ingatlanfejlesztők jelenleg minden fegyvert bevetnek, hogy ezek az otthonok gazdára találjanak: legyen az egy ingyen BMW(!), beépített fürdő házikedvenceknek vagy éppen egy házi sportkomplexum.

„Ezek a marketingtrükkök nem segítik az eladásokat” – mondja erről Pankaj Kapoor, egy indiai ingatlanértékelő és piackutató cég vezetője. „Az árak minden szinten növekedtek, és ahhoz, hogy az eladásokat növelni lehessen, ahhoz egy valódi árkorrekcióra van szükség.”

Az ingatlantanácsadó cég által összegyűjtött adatok szerint a 20 millió rúpiánál magasabb árkategóriájú ingatlanok eladási számai az idei első negyedév során 23 (!) százalékkal csökkentek az előző három hónapos periódushoz képest. A mumbai lakásárak azonban még mindig a 2014 decemberében felállított rekord közelében járnak. A korlátozott földkínálat és a növekvő városi lakosság által támasztott kereslet együttesen „brutális árszintekhez” vezetett – állítja Kapoor. Mivel pedig az értékesítők sikeresen ellenálltak az árcsökkentésnek, Mumbai most rekordnagyságú készlettel küzd az üresen álló lakásokat illetően.

A városban található eladatlan ingatlanok összterülete 24,7 millió négyzetméter – mondják a szakemberek. Az adatok azt mutatják, hogy a fejlesztőknek akár öt évükbe is telhet, mire sikerülhet túladni a luxusingatlanjaikon.

Ennek köszönhetően az értékesítési taktikák egyre hatásvadászabbak. Az Ekta World például egy BMW 5-ös szériájú autót ajánl vásárlóinak, így ösztönözve őket, hogy megvásárolják a négyszobás lakásaikat, melyek Mumbai belvárosában épültek. Egy másik ingatlanfejlesztő cég, a Nirmal Lifestyle pedig összeállt a US Open versenysorozat szervezőivel, hogy a leendő lakóknak a legkorszerűbb teniszsport-létesítményt tudják biztosítani. Hiába azonban a nagy rongyrázás, hiszen a statisztikák azt mutatják, hogy a 2,5 millió rúpiánál alacsonyabb költségvetésű lakások az egyetlen olyan szegmens, amelyet a jelenlegi kereslet képes felszívni.