Kereső toggle

Sör, plazmatévé, sör

Sportszerető nemzet vagyunk

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A sokat tévéző magyaroknak a focivébé kegyelemdöfést jelenthet mind
mentálisan, mind anyagilag. Egyes adatok szerint akár megháromszorozódhat a
tévévásárlások aránya az időzített akcióknak is köszönhetően: hazánkban egyre
kelendőbbek a többszázezertől akár egymillió forintos árig kínált plazma- vagy
LCD tévék. A frizsiderek kereslete is nő, hiszen ládaszámra fogy a sör –
akárcsak a rágcsálnivaló és egyéb partikellékek.

Egy kis üzleti körkép, így fociidőben.

Vébé-körútra indultunk, többek között a fővárosi WestEndben és Árkádban
igyekeztünk gyors benyomást szerezni arról, hogy a szurkolók mennyire fosztják
ki a boltokat olyan nélkülözhetetlen segédeszközökből, mint a sör vagy a tévé. A
Match egyik pénztárosa szerint a sörfogyasztás megugrott, a Dreher és a
Heinekken márka dívik leginkább a focirajongók körében. Az Interspar eladója
szerint hétvégeken az emberek mindig óriási mennyiségekben feltankolnak
innivalóval, így elég nehéz megbecsülni a vébé hatását. Egy zuglói nonstop ABC
tulajdonosa viszont napra pontosan érzékelte a vébé beköszöntét: főleg az
olcsóbb márkájú sörök fogynak, nem győzi rendelni a sokszoros tételeket. „Volt,
aki beállt ide szombat reggel, és telerakta a csomagtartóját sörösrekeszekkel” –
meséli. A meleg és a vébé egyértelműen serkentőleg hat a sörfogyasztásra az
egyik Coop- üzlet vezetője szerint is. Június 9-e óta napi 4-5 üveggel viszik a
literes kiszerelésű söröket, még olyanok is, akik egyébként nem szoktak vinni.

„Hihetetlen, hogy mennyi pénzt hajlandók az emberek a focivébére költeni! Normál
időszakban napi 1-2 plazmatévé kel el, de 2-3 hete dömping van: akár 15 készülék
is elmegy egy nap, nyilván az akciónak is köszönhetően” – véli a Media Markt
Árkád-beli munkatársa, aki úgy veszi észre, az emberek sokszor az olcsóbb,
300-400 ezres kategóriát részesítik előnyben. Az árhatár a plazmatévék esetében
egymillió forint fölött van. „Az egyik visszatérő vevő már az ötödik
televízióját vásárolta idén, így otthona minden helyiségében tudja követni a
közvetítést” – meséli egy másik Media Markt eladója. Ugyanitt egy negyvenes
házaspár a katalógust böngészve vitatkozik: a nő nyaralna, a férfi inkább
kihasználná az akciót tévévásárlásra. Az egyik mérnök munkatárs szerint a
plazmatévék minden előnyük mellett háromszor annyi áramot fogyasztanak, mint a
hagyományos készülékek, ráadásul kimerevített képernyőnél igen könnyen
felmelegszik a készülék, és hamar tönkremehet.

A WestEndben ténfergő tinédzserek hellyel-közzel nézik a focit, de sör
helyett popcorn és üdítő a menü meccs közben, és természetesen a braziloknak
drukkolnak. Többnyire apák és fiúk látogatják az ottani játékboltot, és ha a
bizi is jó eredményeket mutat, akkor focilabda és mez lehet a jutalom. A
sárga-zöld brazil mez a menő, ebből folyamatos az utánrendelés – mondja a
játékbolt eladója –, de egy ideje nem igen kelendő a 7-es Beckham-mez, mint
kiderült, már nem menő a „gyerek”.

A különféle kereskedelmi láncok, mint például a Media Markt, a Tesco vagy az
Electro World egyaránt komoly kedvezményekkel készültek a vébé időszakára. Úgy
néz ki, hogy minden a várakozások szerint alakul: különösen a rövidebb
futamidejű, 0 százalékos THM hitelakcióknak köszönhetően a tévék, DVD-írók, sőt
hűtőszekrények iránt karácsonyt idéző kereslet tapasztalható. „Előre
megterveztük az akciókat, elsősorban televíziókészülékekre, és a sör miatt a
hűtőszekrényekre fókuszálva. Nő a forgalom, pontos adatokat a vébé végén
közlünk” – tudatták lapunkkal a Electro World marketingosztályán. A Tescónál az
eddigi sportidények alapján a vb-láz okozta vásárlási láz egy normál hónaphoz
képest két-háromszoros forgalomnövekedést eredményez tévé- és DVD-fronton.

„A május-júniusi időszakban tavaly ilyenkorhoz képest 60-70 százalékos
forgalomnövekedés várható a Media Markt üzletek tévé- és videoosztályain, a
tetőzést a vb előtti utolsó hétre várjuk” – tájékoztatott Szánthó Balázs
koncepciómenedzser. Az emberek 2005 óta kezdték lecserélni a normálképcsöves
készülékeket az egyre alacsonyabb árú plazma- és LCD televíziókra, a VHS helyét
pedig átveszi a DVD. Az illetékes a cég vébé-leleményeként ajánlja a sörcsapos
hűtőszekrényt, belsejében sörtartállyal, ajtaján sörcsappal, 200 ezer forintért.

Nők a vb ellen

Alig kezdődött el a focivébé, a spanyol nőknek máris elegük van a
felhajtásból.

A „Nők a futballmentes Spanyolországért” elnevezésű minap alakult egylet
internetes kampányt indított a németországi futballviadal betiltásáért. Úgy
vélik, ha nem lépnek fel a leghatározottabban, számolniuk kell azzal, hogy
romantikus együttlétek helyett éjszakánként párjuk artikulálatlan üvöltözését
kell majd hallgatniuk ágyuk magányában. Mindezt miért? „Mert 22 felnőtt pasas
nem talál jobb elfoglaltságot, minthogy össze-vissza rohangáljon egy pályán, s
közben időnként belerugdosson egy labdába!” Rövid távon enyhe retorziókat
javasolnak az általuk kidolgozott játékszabályok megszegői ellen. „A vétkes
minden egyes, bárban végigszurkolt meccs után köteles az ágyba hozni a reggelit:
megmosakodva, megborotválkozva és tök józanul!”

Olvasson tovább: