Kereső toggle

A hit és a nokiás dobozok

Hívő felsővezetők dilemmái

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Lehet-e hívő emberként megalkuvások nélkül üzleti sikereket elérni a mai Magyarországon? Van-e mód a beosztottak személyes fejlődését, sőt a társadalmi hasznosság szempontjait is figyelembe véve üzletileg eredményes vezetővé válni? A Hit a vezetésben című friss interjúkötetből az derül ki, hogy igen, és csak így érdemes.

 

Hit a vezetésben – 10 inspiráló beszélgetés címmel jelentette meg a Harmat Kiadó nemrégiben Kovács Ágnes Lilla interjúkötetét, melynek alanyai sikeres, jellemzően sokgyerekes, hívő felsővezetők. A korábban gazdasági újságíróként dolgozó szerzőt – bevallása szerint – különösen érdekli az emberiesség vagy haszonelvűség dilemmája, a vállalati etika témaköre. Bár a sikeres életúttal rendelkező, hitüket felvállaló személyekkel készített interjúkötet műfaja korántsem új, ez a megközelítés, amely az értékelvűség érvényesülését vizsgálja az üzleti életben, meglehetősen egyedinek számít a hazai könyvpiacon.

Nem önmegvalósítás

„Egy olyan világban, ahol küzdeni kell a talentummal rendelkező munkavállalókért, ott lehet adni csocsót meg babzsákot, de a megtartásukhoz valójában kiteljesedést biztosító légkör kell” – mondja Héjj Tibor, a könyv egyik alanya, a Proactive cégcsoport alapító tulajdonosa, aki szerint manapság keresztény és világi szervezetek sora kutatja, milyen irányba kellene elmenni ahhoz, hogy a menedzserséget ne kelljen szégyellni, sőt társadalmi értelemben értékképző legyen.

A mindenkori gazdasági elit értékrendje egyben mintaadó is a társadalom számára, amelynek az alakításában Héjj szerint a hívő szereplőknek komoly felelősségük van. A Corvinus oktatójaként úgy tapasztalja, hogy az egyetemi hallgatók körében is szokatlanul nagy lett a fogékonyság az olyan tárgyak iránt, melyek azt vizsgálják, hogyan jeleníthetők meg a keresztény társadalmi elvek – olyan fogalmak, mint az emberi méltóság tisztelete és a közjó – a mai gazdasági életben. Jellegzetes példaként említi erre, amikor egy hívő szakember a munkatársakhoz és ügyfelekhez való hozzáállása révén egy kevéssé pozitív küldetésű vállalatban is képes társadalmilag értékes munkát végezni.

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg online a https://digitalstand.hu/hetek felületen.

Olvasson tovább: