Kereső toggle

Út a tisztaságba

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Valljuk be, hogy miközben nap mint nap használunk tisztítószereket az otthonunkban, nehezen tudnánk megmondani, hogy melyik miért jó, miért éppen azt használjuk, miért arra esküszünk. Ablakpucoló? Mosópor? Mindegy milyen, csak tisztítson, és legyen olcsó – mondogatjuk érvek helyett, és azt feltételezzük, hogy ha valami az üzletek polcaira került, akkor annak a minősége is szükségképpen rendben van. Ez a sokszor érzelmi alapokon álló meggyőződésünk akkor kezd el szertefoszlani, amikor – többnyire véletlenül – találkozunk olyan termékekkel, amelyek újraértelmezik bennünk a tisztítószer fogalmát. A „ja, ezt így is lehet?”-érzés a Sanóval érhető el a leghamarabb.

Az izraeli Sano Bruno Ltd háztartási tisztítószereket és tisztálkodási termékeket gyártó cég, a világ 25 országában van jelen. Magyarországon az elmúlt másfél évben jelent meg. Céljuk saját országos márkaüzlet-hálózat kiépítése. Termékei már jelen vannak a nagyobb hipermarketláncok – mint a Tesco, az Auchan, a Metro – polcain, de kaphatók számos CBA, Reál, Coop és Match üzletben is. A Sano több mint 600 tisztítószert forgalmaz, és további 1400 kozmetikumból álló termékpalettával rendelkezik. A magas fokú innovációnak köszönhetően kategóriájukban a legjobbak: jobb minőségűek és kiadósabbak, mint a közismert cégek bármelyik terméke, árfekvésben pedig kedvezőbbek.
Mint Menachem Grinshtein, a Sano Bruno Hungary Kft. vezérigazgatója elmondta, a fejlesztések során kiemelten figyelnek arra, hogy minden termék környezet- és bőrbarát legyen, alkalmazkodnak az allergiások igényeihez is, és egy termékük kifejlesztéséhez sem végeznek állatkísérleteket. A szakember hangsúlyozta, hogy nemcsak a termékek, hanem a csomagolás is környezetbarát, hiszen valamennyi újrahasznosítható.
„A mosóporaink koncentrátumok, tehát 1,5 kilós kiszerelés képes annyi adag ruhát kimosni, mint egy szokványos 3 kilós mosópor. A szemeteszsákunk is környezetbarát, használat után lebomlik, hiszen nem műanyagból, hanem kukoricahéjából készült, ám minden igényt kielégít.”
A Sanónak jelenleg 12 olyan saját fejlesztésű terméke van, amelyet más cég nem gyárt. A Floor Plus padlótisztítónk például nemcsak tisztává és fényessé teszi a padlót, hanem elűzi a különféle bogarakat, hangyákat, de csótányokat is. Teszi ezt úgy, hogy nem tartalmaz mérget, csupán egy citromkivonatot, melyet nem bírnak elviselni a bogarak. A Poliwix szőnyegtisztítót úgy fejlesztették ki, hogy figyelembe vették az atkára allergiások panaszait. A termék tehát nemcsak kitisztítja a szőnyeget, hanem atkátlanít is. Miután befújjuk vele a szőnyeget, habbá válik, amely a szennyeződéssel együtt felhozza az atkákat is, majd ezt a habot egyszerűen csak fel kell porszívózni. Az Anti Kalk vízkőoldó nemcsak a vízkövet távolítja el, hanem a rozsdát is feloldja. Ami még különlegessé teszi a terméket, az az, hogy olajos réteget hagy maga után, aminek köszönhetően néhány napig biztosan leperegnek róla a vízcseppek, így tartósan tisztán marad a felszín, és kellemes mandulaillatával friss környezetet biztosít. Szintén különleges termékünk a WC-tartályba helyezhető tisztítószer, mely öt feladatot lát el egyszerre: a tartályban a gyerekek elől biztonságosan elrejthető, befesti a vizet, illatosít, feloldja a vízkövet, valamint fertőtleníti a csészét.
„A mosóporaink szintén egyedi fejlesztésűek” – mondja Grinshtein, és elárulja: „Az ötféle mosóporunkhoz hozzáigazítottuk az öblítőket, így amennyiben a kettőt egyszerre alkalmazzuk, az illat sokkal tovább megmarad a ruhában.” A Sano mosóporai jóval kiadósabbak más cégek termékeinél. „Nem a kilót kell ugyanis összehasonlítani az árral, hanem azt kell szemügyre venni, hány adag ruha mosható ki vele, a Sano 1,25 kg-os mosópora 35 mosásra elég” – egyszerűsíti le a számtant az igazgató. A mint-egy 40 féle Sano-mosópor külön-külön is egyedi tulajdonságokkal rendelkezik. A Maxima Black-et például színes és sötét színű ruhák mosására fejlesztették ki, különlegessége az, hogy – egy speciális enzimnek köszönhetően – visszahozza a kifakult ruhák színét már az első mosás után. A szenzitív mosóporuk (Maxima Sensitive) érzékeny bőrűek, illetve babák számára készült. Allergiásoknak, pszoriázisban szenvedőknek kimondottan ajánlott, mivel nem viszket a bőrük a kimosott ruháktól. Szintén saját fejlesztésük, még hasonló sem található a piacon, a száraz folteltávolító. Különösen hasznos például az autóban, ha szennyeződés éri a huzatot, vagy az étkezőben az asztalterítőt. Csak rá kell fújni az anyagot, várni kell néhány percet, amíg porrá válik, majd a flakon tetején található kefével le kell söpörni. A Sano termékei közül egyedül a fertőtlenítő Javal termékcsalád tartalmaz klórt, azok a zsíroldók és penészeltávolítók, amelyek csírájában ölik meg a penészt. „Egyéni fejlesztésű a gumikesztyűnk is: öt évre le van védve, csak mi gyártjuk az egész világon” – emel ki egy újabb szabadalmat Menachem Grinshtein . A kesztyű belsejében ugyanis aloe verás réteg található, amely a kéz hőmérsékletére megolvad és felszívódik a bőrben. Így a munka végére nem szárad ki és nem lesz gumiszagú a kezünk, épp ellenkezőleg: ápolt és illatos lesz.
A kozmetikumok területén is széles a választék, a Sano itt is számos termékcsaláddal rendelkezik. A Crema Holt-tengeri ásványokat is tartalmazó arc- és kézkrémeket, testápolókat, testradírokat egyaránt kínál. A Kef a fiatalok számára készített, joghurtot is tartalmazó termékekből áll, míg a babák komfortját a Sano Baby termékcsalád szolgálja. Nem maradhat le a szájápolás sem a palettáról: Orbitol márkanévvel fogkeféket, fogkrémeket, szájöblítőket találunk. A fogkrémeket a megszokott áron kínálják, ám kiszerelése duplája a megszokottnak. (x)

Olvasson tovább: