Mercedes CL55 AMG. 250km/h sebességnél még nagy az erőtartalék Fotó: DCM
A vizsgálatok szerint az új S-osztályban például 25 százalékkal kisebb volt az izmok megfeszítettsége, mint az előző generációs modellben. Az izmok megfeszítettsége, csakúgy mint a pulzusszám és a bőr elektromos vezetőképessége fontos információkkal szolgálnak a tudósoknak a vezető közérzetével és figyelmével kapcsolatban. A Mercedes-Benz E-modelljében városi forgalomban akár 10, autópályán pedig közel 7 százalékkal volt alacsonyabb a vezető pulzusa, mint a kísérletben résztvevő más gyártmányok vezetése közben. A DISTRONIC nev? követésitávolság-tartó automatika alkalmazása egy Németországban és az Egyesült Államokban elvégzett kísérlet tanúsága szerint számottevően csökkenti a vezető igénybevételét. Bekapcsolt DISTRONIC mellett átlagosan mintegy 1,8 szívveréssel volt magasabb a vezető pulzusa a nyugalmi pulzusszámnál, míg DISTRONIC nélkül átlagosan 3,2 szívverés volt a különbség. Emellett 29 százalékkal nőtt a teszt résztvevőinek az előttük haladó járműhöz viszonyított követési távolsága, vagyis minden harmadik ember a biztonságosnál kisebb követési távolságot tartott.
Dízel-részecskeszűrő