Az ilyen szűrővel felszerelt járművek részecskekibocsátása közel van a nullához
Mi sem bizonyítja ezt jobban mint az, hogy az EU tagországok többségében ma már több dízel személygépkocsit adnak el, mint benzinest. A gázolaj több szempontból is hasznosabb üzemanyag, mint a benzin. Egyrészt rendkívül jó a kompresszió tűrése, vagyis a motor hengerében eredeti térfogatának mintegy 1/16-odára sűríthető össze anélkül, hogy idő előtt meggyulladna. Ez nagyobb teljesítményt eredményez, vagy ha úgy vesszük fajlagosan kevesebbet fogyaszt mint egy benzinnel üzemelő motor. Az sem mellékes körülmény, hogy a gázolaj lassabban párolog el mint a benzin, ezért kevésbé robbanásveszélyes. Az első common-rail (közös nyomócsöves) technika 1997-ben látott napvilágot egy Alfa Romeo 156-osban. Az elnevezés onnan származik, hogy a motor a hengersor mellett végigfutó egyetlen csőből kapja az üzemanyagot. A motorban a tüzelőanyag befecskendezése egy sűrítési ütemen belül több szakaszban és nagy nyomással (1200 bar) történt, mi által tökéletesebbé vált az égés. A kipufogógáz azonban még így is több rákkeltő hatású kormot tartalmazott a kívánatosnál. A 2005-ben életbe lépő EURO 4 szabályozás a megengedett károsanyag-kibocsátás
mennyiségét drasztikusan csökkenti. A probléma megoldására a Peugeot-Citroën-csoport kifejlesztett egy részecskeszűrőt, amely 2000-ben világelsőként a 2,2 literes Peugeot 607-esben mutatkozott be. Azóta – az autógyártás történetében először – az ilyen szűrővel felszerelt járművek részecskekibocsátása közel van a nullához. Ezen szűrők első nemzedéke 80 ezer kilométerenként igényel tisztítást, vagyis szervízbe kell vinni az autót, ahol nagynyomású vízsugárral átmossák a szűrőt. Kényelmetlen és nem túl elegáns megoldás. A PSA Csoport ígéretei szerint másfél éven belül elkészítenek egy új struktúrájú szűrőberendezést, amely egyáltalán nem igényel majd karbantartást.
A harmadik évezred