Kereső toggle

Enni vagy nem enni?

A joghurtból sosem elég!

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Az egészségtudatos életmód manapság egyre népszerűbb. Sokan az áhított testsúly elérése érdekében bármire képesek, így nem csoda, hogy nap mint nap újabbnál újabb diétákról olvashatunk az újságokban vagy az interneten. Az ilyen trendi étkezési szokások közé tartozik a joghurtdiéta.

Az alapfeltevés szerint, ha a szervezetbe kevesebb kalóriát viszünk be, mint amire szüksége van, elindul a kalóriafelhasználás, azaz a fogyás. Mivel a joghurt alacsony kalóriatartalmú tejtermék, érthető, hogy ennek a diétának alapvető részét képezi. De mit kell tudnunk a joghurtról?

A joghurtkészítés során az (általában) 5 százalék zsírtartalmú tejet baktériumtenyészettel, úgynevezett joghurtkultúrával oltják be, majd 42-46 Celsius fokos hőmérsékleten tárolják 6-8 órán át. Ez az eljárás biztosítja, hogy a káros baktériumok ne tudjanak elszaporodni, csak az

az élő joghurtkultúra, amely a bélflóránkra jótékony hatást gyakorol, továbbá elősegíti az emésztés és az immunrendszer helyes működését.

A joghurt tehát olyan probiotikus élelmiszer, mely nemcsak magas fehérjetartalommal rendelkezik, hanem kiváló kalciumforrás is, ami a véralvadáshoz elengedhetetlen. A joghurtot akár otthon is elkészíthetjük, de ha boltban vásároljuk meg, fontos megnézni a termék összetevőit. Ugyanis a bolti gyümölcsjoghurtok magas cukor- vagy édesítőszer-tartalommal rendelkezhetnek, és sok olyan termék van, melyen a „joghurttal ízesített” felirat található. Ezeknek a fehérjetartalma alacsony, így kevésbé táplálók és laktatók. Ezek helyett inkább magunknak ízesítsük joghurtjainkat, ízlés szerint gyümölccsel vagy mézzel.

Ma már kaphatók a laktózérzékenyek által is fogyasztható joghurtok, melyek kókusztejből készülnek. A krémesebb állag kedvelőinek ajánljuk figyelmébe a görög joghurtot, mely több tejsavó kivonásával készül, mint a natúr joghurt, így a kalciumtartalma is kevesebb. Az izlandi joghurt szintén krémes állagú, azonban négyszer annyi tej hozzáadásával készül, ami magasabb fehérjetartalmat eredményez.

Összességében elmondható, hogy a joghurtfogyasztás sok előnnyel jár, jótékony hatással van a szervezetre. Ha nem is vagyunk semmilyen diéta hívei, akkor is jól tesszük, ha beiktatjuk az étrendünkbe ezt a tejterméket, különösen a téli hónapokban, amikor az immunrendszerükre ráfér a plusz segítség, amit így teljesen egészséges és természetes módon biztosíthatunk. (A cikk termékmegjelenítést tartalmaz.) 

Olvasson tovább: