Kereső toggle

Joghurt: a mindennapok része

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Köztudott, hogy a joghurt nemcsak egészséges, hanem finom is. Azt viszont kevesebben tudják, hogy számos módon, finom ételek részeként lehet fogyasztani.

Az egészséges görög joghurt biztosítja az értékes fehérjebevitelt szervezetünkbe, és akkor még nem is említettük a benne rejlő ásványi anyagokat vagy vitaminokat. El kell azonban ismerni, hogy ha szeretnénk mellőzni az agyoncukrozott változatokat, a sima joghurt önmagában meglehetősen unalmassá válhat, különösen, ha rendszeresen szeretnénk fogyasztani. Szerencsénkre bármelyik napszak ételsorába beépíthető.

Reggeli

Ha reggelire szeretnénk fogyasztani, a sima joghurtot fel tudjuk dobni azzal, ha egy nagy pohárban rétegezve szervírozzuk: egy réteg joghurtra szórjunk egy réteg müzlit vagy granolát, erre tegyünk még egy réteg joghurtot, majd halmozzunk rá friss idénygyümölcsöket. A sort folytathatjuk egészen addig, amíg a pohár meg nem telik. A végeredmény nemcsak finom és egészséges, de igazán szemet gyönyörködtető is lesz.

A joghurtot felhasználhatjuk smoothie-készítéshez is: egy kanálnyi görög joghurt „megdobja” a tápanyagtartalmat, és olyan textúrát eredményez, ami szinte még laktatóbbá teszi a keveréket.

Mixeljük össze joghurtunkat friss vagy fagyasztott gyümölccsel, egy kis maroknyi spenóttal (nyugalom, az íze nem fog külön érződni), és esetleg valamilyen növényi alapú fehérjeporral. Ha a gyümölcsöket, például a bogyó-féléket vagy a banánt előzetesen lefagyasztjuk, a smoothie textúrája még sűrűbb, gazdagabb lesz, és meglesz a kívánt „milkshake” effektus.

Ebéd vagy vacsora

A joghurtot kínálhatjuk például nyers zöldségek mellé is, mártogatósként. Ehhez ízlés szerint keverjük ösz-sze mézzel és mustárral, friss kaporral.

A mustár gyorsítja az anyagcserét, a joghurtalap és a zöldség pedig biztosítja, hogy a nassolás ne torkolljon egy újabb fogyókúrába.

A csirkemell és a joghurt nyerő páros lehet – mindkét hozzávaló profitálni fog a másik „társaságából”. Például a csirkemellet grillezés előtt bepácolhatjuk joghurtba, amelybe előzőleg ízlés szerint összepréselt fokhagymagerezdeket, citromlevet, római köményt és koriandert tettünk. Fektessük a csirkemellet a marinádba, fedjük le az edényt, kicsit rázzuk össze annak tartalmát, majd pár órára helyezzük a hűtőszekrénybe.

A húst ezek után grillezhetjük egészben, vagy saslikszerűen kis nyársakat készíthetünk belőle.

A nagy helyettesítő

Ha nagyon diétásra szeretnénk készíteni az ételt, a joghurttal helyettesíthetjük a tejfölt vagy a majonézt is. A tonhal-, csirke- vagy tojássalátában és szendvicsben a sűrűbb görög joghurttal kiválthatunk néhány kalóriát, miközben nem kell lemondanunk a megszokott állagról sem. Sütéshez is felhasználhatjuk: muffinokban például ki lehet váltani vele az olaj egy részét, mégsem lesz száraz a végeredmény.

Desszert

Ha egy kis édességre vágyunk, otthon is készíthetünk fagyasztott joghurtot a kedvenc ízeinkben. Ehhez keverjünk a joghurthoz a dobozában ízlés szerint kakaót, vaníliakivonatot, majd szórjuk meg a kedvenc feltétünkkel: kockázott vagy bogyós gyümölcsökkel, mini csokichipsszel, pirított dióval vagy mandulával. Fedjük le, tegyük a mélyhűtőbe, és néhány óra múlva már fogyaszthatjuk is. (A cikk termékmegjelenítést tartalmaz.)

Olvasson tovább: