Kereső toggle

Személyiség és öltözék kölcsönhatásban vannak

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Legutóbb a sminkeléssel és színtanácsadással kapcsolatos, a külső-belső átalakulás különböző fázisaiban járó hölgyek és urak élményeit vettük át. Most az öltözéknek a személyiségünkről sugallt képre gyakorolt hatásáról beszélgetünk tovább Borbíró Mónika stílustanácsadó és a Budapest Marketing fotósa, Juhász Tamás átalakító programja kapcsán.

A legutóbb megismert hölgyeknél néhány smink- és színtanácsadás után hamarosan a ruhaneműk kerültek terítékre. Borbíró Mónika szerint gyakori, hogy finom lelkű hölgyek a felöltött ruházatot rejtőzködésre használják: „Pontosan így voltam ezzel én is – meséli a felső képeken látható Rakó Krisztina –, mielőtt a férjemet megismertem, távolról is el szerettem volna kerülni a kihívó öltözködést. Persze átestem a ló másik oldalára, végül a férjem bátorított a nőiesebb öltözködésre.” A színeken túl a testalkat befolyásolja leginkább, hogy mi áll a legjobban nekünk. Harmonikusnak az arányos alkatot tartjuk, így az öltözködéssel az arányok javítása a nagyon fontos cél. Ha valakinek keskeny a válla, csónaknyakú felsőrészekkel érdemes ezt ellensúlyozni, kerülve a „V” kivágásúakat, amelyek épp ellenkező irányba hatnak. Krisztinának teltebb alakjához vékony derék társul, így bármennyire is tetszenek neki a ma divatos buborékszabású blúzok, mégis inkább a derekát hangsúlyozó darabokban érvényesül alakjának előnyös oldala. Férje, Rakó Levente korábban a bő, lezser öltözékeket és a kényelmes, tompított orrú cipőket kedvelte leginkább, így érdekes felismerés volt számára, hogy alacsony testmagassága miatt szűkebb szabású nadrágokkal és nyújtott orrú cipőkkel mennyivel daliásabbá vált a megjelenése. „Mindemellett vidám perceket okozott, amikor a színtanácsadás során kiderült, hogy ugyanabba a színtípusba tartozunk mindketten!” – meséli a házaspár.

A szakmánk is befolyásolhatja az öltözékhez való hozzáállásunkat, a stílustanácsadó hálás is, ha beavatják részletesen az életük ezen oldalába a tanácsadásra várók. A bal alsó képeken szereplő Vikinek, aki tejtermékek mozgóárusításával foglalkozik, például a magassarkú cipő hétköznapi viselete elképzelhetetlen a munkájával együtt járó komoly fizikai igénybevétel miatt, így a tanácsadó stabilabb, mégis csinos cipőt javasolt. Krisztinának pedig biológusként egy munkahelyváltásnál irodaházi környezetbe kerülve hirtelen fehér köpeny helyett elegánsabb öltözékekre volt szüksége. Nőknél jellemzően a szülés szokott még az öltözködéssel kapcsolatos döntésekre hatni: „Mónika fontosnak tartotta, hogy olyan cipőformát találjunk, amelyben tudok a gyerekek után szaladni, mégis csinosabb”– meséli egy háromgyermekes anyuka.

Talán azt gondolnánk, hogy az öltözködési tanácsadás valamiféle luxusszolgáltatás, miközben az abban résztevő hölgyek közül többen észrevették, hogy a tanácsadás óta jóval kevesebbet költenek ruhára. Hogy ennek mi lehet az oka? Megvan az alapvető ruhatár, amelyet kiegészíteni például egy-egy érdekesebb új blúzzal már nem nagy befektetés, ráadásul rááll az ember szeme is.

A változásokat dokumentáló fényképész Viki esetében akkor döbbent meg leginkább, amikor az addig fiúsan sportos stílusú hölgynek a munkához használt baseballsapka alól lágy esésű szőke tincseivel együtt előtűnt lényének elegáns, nőies része. „Gátlásokkal érkeztem, de a Budapest Marketing fotósa, Juhász Tamás olyan tisztelettel bánt velem, hogy abból egyáltalán nem azt éreztem, hogy valamilyen elvárásnak kéne megfelelnem. Már akkor felnéztem rá, amikor több órán át békésen tűrte csivitelésünket, de az a tapintatos hozzáállás, ahogy mindig ráérzett, és ha szükséges volt, akár háttérbe vonult, hogy jelenlétével semmiképp ne feszélyezzen bennünket, oldottá tette az együtt töltött időt, és ez látszik a képeken is.” Krisztinának is hasonlóak a tapasztalatai: „Nem szeretek pózolni, így nem is volt könnyű beállni a fényképekhez eleinte, de Tamás maga mellé állította a férjemet, és így már könnyű volt őszintén mosolyogni. Az elkészült képekről sugárzik, hogy nem valami ideálnak kellett megfelelnünk, hanem a saját személyiségünket kereste a fotós, ennek is köszönhető, hogy nem érzem idegenszerűnek az elkészült képeket.” (x)

 

További átalakulások: 

www.budapestmarketing.huwww.eskuvoistylist.netwww.fb.com/MonyParisStyle

Olvasson tovább: